Anna Petra Hansen Nykøbing Falster Herred 1895 12

Startet af Anita Kristensen, 14 Aug 2018 - 11:45

Forrige emne - Næste emne

Anita Kristensen

Fortsættelse:
Dette er den sidste side jeg har billede af i denne sag.
Efterfølgende er det Anna Petras mor Karen Andersdatter Contra en Frederik Houberg, som jeg ikke endnu har fundet ud af/kan tyde hvad er af profession.
Så enten har vi overset forsættelsen i denne protokol, eller også er den at finde i en anden. Hvis/når vi finder den fortsætter jeg efter dette indlæg :-)


Folie 289b

1895 den 25 November Formiddag
Kl 11 3/4 blev Nykjøbing ---- Herreds Politiret
sat og holdt paa Raadhuset af den ordinære
Dommer og Skriver i Overværelse af underteg-
nede Rets vidner --
 
og ? foretaget                                            Anna Petra Hansen
sagen No 93/95                                         -------------------------
                                                                       contra
                                                                  Sognefogden P. Simonsen
                                                                    om Inp
     For Ind? mødte ons? Holt, der
tilbagelev. Sagens Dokumenter og frem?
Indlæg af D. A,
   Kld. mødte og beg?  Udk? og ?
14 dage    Udl og amt bevilget. Sagen udsat
til den 9 December d. A. Formiddag Kl 11

Anita

Ole Westermann

Du har glemt et link, men det indeholder jo ikke meget andet end en yderligere udsættelse, jvf sidste fil.

mvh Ole

Anita Kristensen

Hej Ole ....

Tusind tak...

Ja det er rigtigt. Jeg kunne bare lige stjæle det manglende fra sidste fil :-)

Anita

PS:

Jeg har på fornemmelsen at de bliver ved med at trække sagen på denne her måde. For hun er også med (sammen med sin mor) i en sag Lars E? contra Anna Petra Hansen og Karen Andersdatter i 1901. Og Borgmester Holst/Holch er også stadig på der i 1901.

Og i 1903 har jeg et avis udklip, hvor hun slipper med en bøde på 40 kr. pga af sindsygdom erklæring, hvor hun ellers skulle have haft 3 mdr.

Og i avisen i  d. 15 november 1895 står der at hun ifølge nogle paragraffer skulle have 3 uger, og Under "Thi kenders for ret" står der:
"Underretsdommen bør ved Magt at stande. I salær til Actor og Defensor for Overretten betaler tiltalte 15 kr til hver".
Og det er jo datomæssigt lige inden de 2 sidste sider her.

Og de 3 uger får hun jo også ifølge en ekstraretsdom d 15 August 1895

I oktober 1896 står der så noget med en Frederik HouMAND og Anna Petra i avisen.
Og så er der sjovt no en sag der hedder Karen Andersen contra Frederik HauBERG i den 14 oktober 1895.                                                    Woov... det er noget af en føjleton/et puslespil :-)