Tved sogn, Ribe amt - hvor finder jeg kirkebøgerne?

Startet af Erik Rødsgaard Jensen, 24 Jul 2018 - 21:03

Forrige emne - Næste emne

Erik Rødsgaard Jensen

Har gennem nogle FT fundet en familie, født i Tved Sogn, Ribe amt. Men har søgt i begge sogne under Ribe by uden at finde dem. Perioden er 1870 - 1900. Håber en eller anden kan fortælle mig, i hvilket sogn jeg skal lede. Sct. Catherine og Ribe domsogn var det ikke.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Peter Kristiansen

Der er ikke noget Tved sogn - men der er en lokalitet Tved i Skt. Katharina sogn.

Kan du oplyse kilden til dine informationer ?
Allerbedst et link.
M.v.h. Peter Kristiansen

Hans Chr. Baagøe

Der er et Tved i Holsted evt. annekset Stenderup og et i Lindknud sogne, som også er i Ribe amt.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Erik Rødsgaard Jensen

Tak for svarene. Jeg vedhæfter en folketælling fra 1911 i Ribe, Hundegade matrikel 110, som svarer til Hundegade 26 i dag. Der skulle være én eller anden forbindelse til min familie Lamp, der boede i Hundegade 18. Jeg må prøve at søge alle familiemedlemmerne, der hed Outzen Hansen, i Sct. Catherine Sogn grundigt igennem. Har dem også i FT 1921, 1925 og 1930 i Ribe. Det er særligt nr. 5, Hans Outzen Hansen jeg er interesseret i, kunne ikke finde hans fødsels, men prøver igen. Tak for hjælpen.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Inger Toudal

#4

Han er vel her:

Ribe, Ribe, Sankt Katharine Landsogn, Tveed Bye, Gaard, 54, FT-1880, D4541
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Mikkelsen Hansen     46     Gift      Husfader Gaardeier            Her i Sognet  
Ane Hansen født Olesen     45     Gift      hans Hustru            Østervedsted Ribe Domsogn  
Mette Kathrine Hansen     14     Ugift      deres Barn            Her i Sognet  
Chjerstine Oline Hansen     9     Ugift      deres Barn            Her i Sognet  
Martha Hansine Hansen     7     Ugift      deres Barn            Her i Sognet  
Hans Mikael Hansen     4     Ugift      deres Barn            Her i Sognet
Mads Christian Hansen     1     Ugift      deres Barn            Her i Sognet  

Ribe, Ribe, Ribe Sankt Katharinæ landsogn, Tved By, Gaard, 3, FT-1890, D8902
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Mikkelsen Hansen     56     Gift      Husfader      Gaardejer      St. Catharinæ Sogn  
Ane Hansen     55     Gift      Husmoder            Oster Vedsted, Ribe Amt  
Sara Marie Kirstine Hansen     21     Ugift      Barn            St. Catharinæ Sogn  
Martha Hansine Hansen     17     Ugift      Barn            St. Catharinæ Sogn  
Hans Mikael Hansen     14     Ugift      Barn            St. Catharinæ Sogn
Mads Kristian Hansen     11     Ugift      Barn            St. Catharinæ Sogn  
Karl Eduard Lamp Hansen     Under 1 aar     Ugift      Barnebarn            Ribe  

Ribe, Ribe, Ribe Købstad, , 464, 793, FT-1901, E0075
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Mikael Hansen     18751029     G      Husfader      Formersvend og musiker      Anstrup. Tved Sogn Ribe Amt
Ane Caroline S Hansen     18771127     G      Husmoder            Ribe Købstad Ribe Amt  
Annina Nikoline Hansen     19000908     U      Barn            Ribe Købstad Ribe Amt  

Carl Edvard Lamp Hansen: https://www.danishfamilysearch.dk/sogn2886/skole5/source145948/opslag16454600

Konfirmeret 1903: https://www.danishfamilysearch.dk/kbid119297

Født 26. aug. 1889: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17125800#167974,28209004  - øverst

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal


Erik Rødsgaard Jensen

Tusind tak for jeres svar. Samtidig har I også fundet linket til Lamp. Fantastisk god hjælp. Nu kan jeg gøre dette kapitel færdigt. Jeg har lidt at lære endnu.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Peter Kristiansen

M.v.h. Peter Kristiansen

Inger Toudal


Navn:   Hans Mikael Hansen   Køn:   M
Fødselsdato:   18751029   Civilstand:   G
Stilling i husstanden:   Husfader   Fødested:   Anstrup. Tved Sogn Ribe Amt
Erhverv:   Formersvend og musiker   Arbejdsgiver:   Jernstøber Obbekjær
Kildehenvisning:   Hovedliste   Trossamfund:   Folkekirken
Ejerens navn:   Murer C F Jensen
Forhus/baghus:   Forhus
Flyttet til kommunen:   1895
Sidste opholdssted:   Tved Sogn Ribe Amt
Gift hvornår:   1899   Ægtefælle død:   
Antal levende børn:   1   Antal døde børn:   0
Kilde:    FT-1901   Husstands-/familienr:   793
Adresse:   4. Fjerding, Skibsbroen   Gadenr:   -
Sogn:    Ribe Købstad   Herred:    Ribe
Amt:    Ribe
Indtastningsnr:    E0075   Løbenr.:    3092

FT-1901: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=23421#23421,2702305

Jeg læser:

Fødested: Lustrup-Tved-Tange Sogn, Ribe Amt

Sidste Bopæl før Tilflytningen: Tved Kommune, Ribe Amt

https://da.wikipedia.org/wiki/Tved

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Erik Rødsgaard Jensen

Hej Inger. Tusind tak for din hjælp. Jeg vil gemme værktøjer og info på min stifinder.
Med venlig hilsen

Erik Rødsgaard Jensen

Lars Erik Bryld

Uden lige at være gået ind i denne sag, så kan sogne undertiden godt have "binavne". Eksempelvis er Skt. Severin sogn det samme som Gl. Haderslev sogn.