Ulla Andersen född 18.7.1926 Roskilde domsogn var och när dog hon?

Startet af Mogens H Andersson, 18 Maj 2018 - 18:35

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Hej igen,

Det blev fel på min förra aneefterlysning Ulla Andersen född Lassen i Roskilde domsogn 18.7.1926 är korrekt namn och hennes far heter Otto Valdemar Lassen och är född 20.8.1903 i Brorson sogn.

Uppgifterna om hennes mor blev delvis fel eftersom hon var gift med Otto är hennes efternamn också Lassen fram tills att hon gifte sig med Hilmer Andersen 1935.

Mvh

Mogens

Mette R Francke

Hei

Legger ved link til hennes dåp , der der står at hun endret etternavnet i 1944.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=154966#154966,25872703

Så er det også en god ide å legge ved de opplysningen du har .
-Konfirmasjon
-Vielse
- Adresse ( fra FT og annet)
- Opplysninger om hvor og når foreldrene døde , og om hun er nevnt der.
- Opplysninger om hun har vært fadder til nieser/nevøer eller andre.


mvh
Mette
Mette R Francke

Mogens H Andersson

Hej Mette,

Tyvärr har jag bara haft uppgifter från My Heritage att gå efter och de flesta av dessa uppgifter visar sig nu ha varit felaktiga! Enligt Gitte dog hennes far troligtvis 31.12.1972 enligt tidningar i Roskilde.

Det finns inga tillgängliga uppgifter om när hennes mor dog. Jag vet inte heller om hon har varit gift eller om hon har fött barn. Jag har inga andra uppgifter att tillgå än de du och andra har hänvisat till.

Tror att hon bodde tillsammans med sina föräldrar på Holger Danskes vej i Köpenhamn. 




Mvh

Mogens

Mogens H Andersson

Hej,

Ulla Andersen var gift eller byte efternamn till Alban och hon dog 2009 och bodde då på Ryesgade i Köbenhavn. Om det är någon som vet mer om hennes vidare öden och äventyr blir jag glad om du kontaktar mig.

Det har fortfarande inte varit möjligt att finna uppgifter om hennes mor, men möjligen kan Borgerkontoret i Köbenhavn hitta henne.

Mvh

Mogens