Hjalmar Bugge f. 28.5.1910 i Kbh

Startet af Camilla Bugge, 22 Jul 2018 - 17:44

Forrige emne - Næste emne

Camilla Bugge

Jeg søger oplysninger om Hjalmar Bugge født d. 28.5.1910. Jeg har fundet ham i folketællingen 1940, Henrik Ibsensvej 33, 3. sal på Frederiksberg. Han boede sammen med sin hustru Rigmor Olga Bugge med pigenavnet Villadsen. De er viet enten d. 8.4. eller 8.7. 1933 (?). Begge er født i København og begge døde i slutningen af 70'erne men jeg kender ikke årstal eller dato. Jeg har ikke kunnet finde hans fødsel, eller hans vielse med Rigmor, i kirkebøgerne. Jeg tror muligvis han er fra Enghave/Sydhavnen/Vesterbro men er ikke sikker. Jeg har god viden om Rigmors familie men altså ikke Hjalmar. Familiefotos tyder på at han er fra meget fattige kår.

Jeg vil sætte stor pris på hjælp til at komme videre - bagud. På forhånd mange tak.

Venlig hilsen

Camilla Bugge
Hellerup
camillabugge@hotmail.com
Venlig hilsen
Camilla Bugge


Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har tjekket Politikens e-arkiv. Rigmor dør d. 18. juli 1975 og bisættes d. 25. juli 1975 fra Bispebjerg.
Hjalmar underskriver dødsannoncen. Jeg har ikke fundet hans død.
Venlig hilsen
Stina

Jens Chr. Bay

Begravelser ifølge Kristeligt Dagblad:

25 JULI 1975 - Bispebjerg krem.: Rigmor Olga Bugge f. Willadsen

28 SEP 1978 - Bispebjerg krem.: Forpagter Hjalmar Bugge

Mvh.

Mette R Francke

#4
Hei

I MyHeritage familietrær
Hjalmar Bugge
1910 - ?
Fødsel:     Danmark
Fødsel:   28. mai 1910
Medlemmer innen familien
Kone:   
Rigmor Olga Bugge (født Willadsen)
1911 - ?
Sønn:   
Søren Bugge
1944 - 2015
https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn591/churchlisting5956/opslag2246509
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Men hvem er denne Hjalmar ?

Jeg har søkt efter han på myheritage , både med og uten efternavn.

Men får ingen treff i FT.

Mette R Francke

Camilla Bugge

Tak alle sammen! Super med bl.a oplysningerne om vielsen og de adresser jeg ikke kendte. Jeg er spændt på om nogen kan finde frem til Hjalmars forældre også, så jeg kan komme lidt tilbage i tiden.. :)

Mette, Hjalmar var min farfar men af en eller anden grund er der ingen i familien der ved noget som helst om hans forældre og forfædre i øvrigt - og jeg har slet ikke haft held med mine søgninger. Hverken de hurtige eller de tidskrævende og brede i kirkebøger og lign. i København. Han var havnearbejder og bryggeriarbejder og i en årrække tillidsmand for lagerarbejderne på Prøvestenen (BP) i København.
Venlig hilsen
Camilla Bugge



Camilla Bugge

Hold da op Gitte, der er han i den grad! Tusind tak.
Venlig hilsen
Camilla Bugge

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

1930, Enghavevej 249

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLM-WWJS-Y?i=275&cc=2800932

Hjalmar måske ude at sejle. Står som matros ved vielse.

Han var da også lidt af et problembarn at finde, men nu har du noget at gå i gang med.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Camilla Bugge

Jeg er imponeret. Og ja, nu er der en masse at gå i gang med. Tak igen :)

Mange hilsner
Camilla
Venlig hilsen
Camilla Bugge