Oskar Theodor Bournonville, født 11 Marts 1867...

Startet af Benny Lind, 14 Maj 2011 - 17:24

Forrige emne - Næste emne

Benny Lind

Konfirmeret 24 April 1881 i Sankt Nikolaj sogn i Merløse herred, Holbæk amt. Hvor forsvinder han hen efter konfirmationen??


Hans Poulsen



Hej Benny

Prøv at gå lidt i dybden med Oskar og hans familie.

- Hvem var hans forældre og søskende?

- Hvor langt kan du følge dem?

- Har du familien i en eller flere folketællinger?

- Hvad siger lægdsrullen om Oskar?

- Havde han nevøer og niecer? Var han fadder ved en eller flere dåb i den kreds?

- Véd du,  om Oskar døde i en ung alder, om han blev gift og fik børn etc. etc.

Mange unge mennesker *bliver væk* lige efter konfirmationen - i slægtsforskningen, forstås, men de dukker heldigvis senere op.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Benny Lind

Tak for hjælpen. Den sad lige i skabet. Tænkte umiddelbart kun i Holbæk.

Mette R Francke

#4
Hei

Har du sett denne linken ?
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,360115,360366

Fant også dette på
http://www.fogsgaard.org/

Oscar Theodor Bournonville
cigarhandler

Født: 11-03-1863     Fødested: Holbæk   

Død:  27-05-1914     Adresse ved død:   Esbern Snares Gade   10, 1

Ægtefælle:  Caroline Amalie   Født:  10-04-1859     Fødested:  København

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Du finner hans død på AO KB København Skt Mattæus 1906-1916 oppslag 136.

Mette
Mette R Francke

Benny Lind

Hej Mette.

Tak for din indsats. Den åbnede nye døre.
Mvh Benny.

Karin Jakobsen

Jeg ser desværre først dit indlæg nu, da min forskning om Bournonville slægten har ligget stille i et par år.

Jeg kan se, at du er blevet henvist til min gamle tråd, og jeg håber det har givet dig nogle oplysninger :)

Nu vil jeg høre om du skulle have nogle oplysninger om Bodil (Bolette) Cathrine Ellerød f. 12/10 1798 i Helsingør (datter af Andreas Ellerød og Maren Christine Christiansdatter).

Bodil Cathrine er mor til Anthon Theodor Bournonville f. 11/9 1822 på Fødselsstiftelsen i København. Det sidste spor jeg om hende er fra Anthons konfirmation i 1836 (jeg ved ikke hvor hun er ved folketællingen i 1834).
Men dette spor giver ingen oplysninger, udover det fortæller hvem hans mor er, hendes opholdssted er ikke nævnt :(

Hans far var Anthon Bournonville (søn af Anthoine Bournonville og Mariane Jensen), som blev læge og udvandrede til USA, hvor han døde i Philadelphia 27/5 1863.

13 side 23 nr. 18 Vor Frue S, København (AO 1829-1868 opslag nr. 26)
Konfirmeret: Michaelis 1836, Søndag d. 9. Oktober, Anton Theodor Bournonville, Store Kongensgade 231. Forældre: Faderen skriver Bournonville, skal være i Rusland (dette passer ikke, da han er i USA), Moderen Bolette Cathrine Elleroed, Født: fød d 11. Sept. - døbt d 14. Sept., Dom ang. Kundskab/Opførsel: Ug/mg, Vaccineret: vaccine d. 28 Januar 1824 af Stabusk

Jeg har ledt efter oplysninger om Bodil (Bolette) Cathrine Ellerød gennem mange år, så jeg håber du eller nogle andre her i gruppen måske skulle ligge inde med nogle oplysninger om hende  ???

Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark

Karin Jakobsen

Jeg søger stadig efter oplysninger om Bolette/Bodil Cathrine Ellerød, er der nogen der er stødt på hende, hører jeg meget gerne om det
Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark