Dagmar Kirsten Marie Jessen f. i flensborg 1.4 1892

Startet af Mary Linda Lassen, 30 Apr 2018 - 12:14

Forrige emne - Næste emne

Mary Linda Lassen


Jeg leder efter to konfirmationsdatoer.

Dagmar (Kirsten Marie) Jessen f. I flensborg  1. April 1892 død 28.9 1943 på statshospitalet i sønderborg af en blodsygdom (Leukæmi)

jeg ved hun gik på frk. Wintelers skole i Odense  fra 1906  1 eller 2 år frem derfor gætter jeg på, hun er konfirmeret i Odense 1907. men jeg kan ikke finde det? Er der nogen, der kan hjælpe?



Tage Jessen f. 5.9 1898 på Fjordmark i Kollund   kom muligvis også i dansk skole for at blive dansk konfirmeret. hvis jeg kunne finde hans konfirmation kom jeg nærmere om han blev i Flensborg under hele skoleforløbet.

Både Dagmar og Tage er begge børn af Jens Jessen redaktør på Flensborg avis (f. 1954 død 1906) og Marie Jessen født Fibiger f. 1859 død i Kollund 1936. derfor gætter jeg på at de skulle konfirmeres af en dansk præst.

Mary Linda Lassen

Jeg leder efter oplysninger om Dagmar Kirsten Marie Jessens ophold i Odense  i årene 1906 - 1908 ( efter sin far Jens jessens død 22.7 1906)  Hun gik på frk. Wintelers skole  i Odense  et eller to år i denne periode, men der findes intet elevregister bevaret.
Jeg har forsøgt at finde ud af hvor Dagmar boede imens - (det var ikke en kostskole ) og hvor hun blev konfirmeret.
Håber nogen kan hjælpe.