Dagmar Mary Andrea Brodersen og Otto Christian Agerup. Gift hvor og hvornaar?

Startet af Kim Melchior, 11 Maj 2011 - 00:25

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Hej,
Jeg spekulerer om der er nogen der ved hvor dette aegtepar blev gift.

Jeg har folgende oplysninger om Dagmar Mary Andrea Beodersen, min oldemor:
Fodt i Fredericia 3 September 1885 og dobt i Trinitatis kirke den 11 Oktober 1885.
gift 1 gang 18 Marts 1910 paa Kobenhavns Raadhus med Einer Petersen, senere fraskildt
Fundet som fraskildt  i Fredericia i 1950 Folketaellingen
Boede i Fredericia til hun dode den 16 August 1970.

Jeg har folgende oplysninger om Otto Agerup:
Fodt i Fredericia 15 jan 1887
Dod i Fredericia ca 1978.

Hvis der er nogen der har oplysninger om hvornaar Otto dode, soges disse oplysning ogsaa.

Otto havde en adoptiv datter fra et tidligere aegteskab der boede i Horsens, men jeg kender ikke hendes navn


Hvis der er nogen der kan kaste lidt lys over denne sag, saa vil jeg blive meget glad.

mvh,

Kim Melchior (USA)


Anne Mortensen

Det ene Pol.reg. viser at Dagmar bor

FT 1921
København
Strandgade 18
opslag 23

Ingen ægtefælle nævnt.
Har ikke udfyldt rubrikken Ægteskabelig Stilling.
2 af børnene er født før hendes vielse med Einar Petersen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kim Melchior

Hej,
Mange tak for disse oplysninger. Jeg har godt nok vidst at Dagmar arbejdede i Kobenhavn i nogle aar, mene aldrig taenkt over at lede efter hende i Politiets Register blade.

Siden hun dode i 1970, vil hendes aegteskabs oplysninger vil vaere tilgaengelige fra Folkeregistret siden Person numrene blev indfort var det i 67 eller 68?

mvh,

Kim Melchior (USA)


Kim Melchior

Hej,

Jeg har lige ringet til Folkeregistret i Danmark og spurgte om de havde oplysningerne jeg soger efter forbundet med min oldemors CPR oplysninger.

Jeg skulle oplyse begge navne og fodselsdatoer samt ca hvornaar de var dode. Jeg havde begge fodselsdatoer og Dagmars dodsdato og ca hvornaar Otto var dod. Saa gav de mig ogsaa Otto's dodsdato.

De gav mig vielsesdatoen over telefonen, men kunne ikke oplyse mig om hvor de blev gift.

Jeg vil gaette paa at de blev gift paa Raadhuset i Fredericia, saa nu maa jeg se om jeg kan faa en til at lave et opslag paa Landsarkivet i Viborg og se om det var der de blev gift.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Annette Agerup

Der er løbet lidt vand i åen siden 2011 og måske du har fundet det søgte.

Men ellers linket til den borgerlige vielse i Fredericia.

http://ao.salldata.dk/osd_vis.php?bsid=251154&side=56

Adoptivdatterens navn:

Elise Marie Pedersen Agerup

født 29.10.1913 Odense, Båg, Kerte.

https://www.danishfamilysearch.dk/sogn811/churchbook/source12818/opslag692796

Vh

Annette