Hvem kan hjælpe

Startet af Leif Panduro, 10 Maj 2011 - 16:54

Forrige emne - Næste emne

Leif Panduro

Ved FT odense-bjerge-dalby 1787 opslag 10 er Ole Hansen 48 aar dvs. Han er født i 1739
Hans hustru Anne Sophia Hansdatter  var 34 aar dvs. At hun er født i 1753

Ved FT odense-bjerge-dalby 1801 opslag 12 er Ole Hansen 62 aar det passer med at han er født i 1739
Anne Sophia Hansdatter var 47 aar alså født i 1754
Anne døde den 10-5-1828 73 aar gammel alså født i 1755
Den eneste Anne Sophia Hansdatter jeg har kunne finde er født i Mesinge den 18-2-1750
odense-bjerge-mesinge 1749-1794 opslag 10 kan det passe at der er så stor forskel på årstal der ført ind i KB og FT ???????
På forhånd tak Leif Panduro

Alice Oppenheim

Hvordan lyder teksten ved vielsen?


ANNE SOPHIE HANSDR
Spouse:  OLE HANSEN   
Marriage:  17 NOV 1780   Dalby, Odense


Leif Panduro

Hej Alice
mit problem er hvornår er Anne Sophia Hansdatter  født ???
se odense-bjerge-mesinge 1949-1994 opsl.10 der er en Anne Sophia Hansdatter født men er det den rigtige. Og kan det passe at det kan svinge 4-5 år i det der skrives ind i Kb erne.
hilsen Leif

Alice Oppenheim

#3
Dit problem kan kun løses, hvis du finder ALLE kilder om ANNE SOPHIE. Også hendes vielse. Tænk om hendes far er nævnt? Tro mig.

Om der kan være stor forskel på alder i FT og KB kan der ikke gives et entydigt svar på. Nogle steder vil det være præcist. Nogle steder vil du se forskelle på 1-2-3 måske 5 år. Andre op til 20 eller mere!


Tilføjet: Slog lige vielsen op, og opdagede at den har jeg tydet for dig tidligere. Hvad fandt du ud af? Var det fædrene, der stod som forlovere? Og hvem hørte til hvem?

1780; Trolovelse d 11.august;
Ungkarl Ole Hansen af Hersnap og Pigen Anne Sophie Hansdatter af Dalby.
Forlovere Hans Hansen i Hersnap og Hans Olsen i Birkeberg.
Vielse d 17.november
Odense, Dalby KB 1734-1814; opslag 24 øverst



Mette R Francke

#4
Hei

Jeg forsøkte å søke i FS og fant denne Anne S født i Odense
residence Odense,  Denmark

parents: Hans Rasmusen
  name: Anna Sophia Hansen
gender: Female
baptism/christening date: 13 Oct 1754
baptism/christening place: SKOVBY,ODENSE,DENMARK
father's name: Hans Rasmusen

Jeg er ikke kjent i Dk og vet ikke om Skovby ligger nærme Dalby. Men ser på AO at det ikke ligger i samme herred.

Mette
Mette R Francke