Frisenvold Gods - Skøder, retsakter, jordebøger mv

Startet af Linda Oszadlik Laursen, 14 Apr 2018 - 10:22

Forrige emne - Næste emne

Linda Oszadlik Laursen

Hej Jørgen,

Mon du kigger med  ;)

Jeg har fundet en stor stak dokumenter fra Frisenvold, som jeg håber kan bringe mig et led til tilbage i stamtræet. Jeg er på jagt efter Niels Jensen Skrivers (ca 1690-1747) far som må hedde Jens XX. Jeg prøvede at kigge skifterne igennem, men Egon fortalte, at hvis gården bliver fæstet videre til næste generation inden patriarken dør, er det ikke sikkert, at der er skifte.

Derfor håbede jeg at finde noget i jordebøgerne. På denne side https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=330202#330202,66417010 ligner det, at der er en oversigt over gårdejer på Frisenvolds gods. Jeg synes jeg kan tyde året 1684 i toppen. Indtil videre har jeg sporet slægten til Værum og Haslund... så måske "far" er der. Vil du kaste et falkeblik på siden og se, om der er en Jens... muligvis Jensen eller Laursen.

pft og mvh
Linda

Jørgen Thue Pedersen

Hej!

Jeg kan godt se, at der er nogle Jens i Værum, men jeg kan ikke se, hvordan du kan bruge det til at komme en generation længere tilbage.

Det forekommer mig at være noget af en satsning, så derfor afstår jeg.
mvh
Jørgen

Linda Oszadlik Laursen

Det er bare helt okay. Jeg tænkte, at jeg måske kunne matche med andre dokumenter i samlingen. Så jeg får overgangen fra generation Niels Jensen Skriver til den før.

Hmm... i tænkeboksen igen.

dbh
Linda