Anders Peter Hansen/Rasmussen 1880, Trinitatis/Hvedstup

Startet af Karen Wennemoes Thyssen, 10 Apr 2018 - 13:48

Forrige emne - Næste emne

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Anders Peter Rasmussen/Hansen blev født 10-07-1880.
Han befinder sig både i Trinitatis (KBH) og Hvedstrup sogn(Roskilde).Jeg kunne ikke kopiere linket,men her er de to steder,hvor han står:

1) Trinitatis sogn 1878-1890 opslag 65,nr 137

2) Roskilde,Hvedstrup sogn 1856-1892 opslag 26 (nederst)

Anders peter hedder Rasmussen til efternavn men bliver bortadopteret og kommer til at hedde Hansen.
Det ,der undrer mig er,at i Trinitatis sogn står der Karen Pedersen og en gårdmand? A. Rasmussen som forældre.Hvilket sogn de bor i ,kan jeg desværre ikke læse ...og jeg kan heller ikke læse,det der står under fadderne og anmærkninger...

I Hvedstrup står hans mor som ugift Ane Rasmussen...og her hedder han Andreas.Det sidste "kan jo ske",men det med forældrene undrer mig meget.Er det mon Anes forældre,der er skrevet ind i Trinitatis.?
Jeg håber på,at nogen kan tyde alt det,der står i Trinitatis kirkebogen.

v.h.Karen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karen Wennemoes Thyssen

Hej igen

Ja,det kan jeg da godt se nu ,at der er byttet om...den er helt smuttet for mig.Tak skal du have (-:

Jeg har svært ved at læse ,det der står til højre på siden i Trinitatis...der står ugift Ane Rasmusdatter,der bor .....nr 9
så står der noget med Christiane Frederiksdatter...
Alt det ser "vigtigt ud",så jeg håber ,at jeg kan få noget af det oversat ,så jeg kan få oplysninger  at gå videre med. :)

mange hilsner
Karen

Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Gitte Johansen

#3
Der står han bliver adopteret af Anders Hansen og Christiane Frederiksdatter af Hvedstrup.

Og så synes jeg, der står Frederiksborggade 9 ved Ane, men jeg er ikke så god til tydning, så måske er en anden bedre til det.


Roskilde, Sømme, Hvedstrup, Hvedstrup By og Sogn, Hus, 11, FT-1880, c9122

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Anders Hansen     42     Gift     Husfader, Dagleier i Agerbruget          Her i Sognet [Hvedstrup]  
Christiane Frederiksen     37     Gift     Hans Kone          Her i Sognet [Hvedstrup]  
Hans Andersen     58     Enkemand     Tømmer          Smørum Sogn, Kjøbenhavns Amt  
Anders Peder Hansen     27     Ugift     Bagersvend          Lidø Sogn, Kjøbenhavns Amt  
 
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Tak skal du have for hjælpen.Der er stadig uklarheder "i højre side" af kirkebladet.Skriften er smuk,men svær at læse 138 år efter ( :) :)

V.H.Karen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Arne Møhler

Hej

Prøv hovedministerialbogen også, når nu vi er før 1891.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119263#206280,39161412

Der står Frederiksborggade 9

mvh
Arne

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Hvor var det dejligt,at du har brugt tid på at finde det til mig !Ja,det ser mere læseligt ud.Tusind tak for det  :) :)
V.H.Karen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com