Wilhelm Jensen f. 1801 Kgl. Fødselsstiftelsen

Startet af Anette Funch Thomassen, 29 Mar 2018 - 13:38

Forrige emne - Næste emne

Anette Funch Thomassen

Jeg er løbet ind i en mur! Skal finde Wilhelm (Vilhelm) Jensen's forældre, men det er ikke lige så let. Jeg har fundet ud af, at han var plejebarn hos Poul Jensen og Anne Henrichsdatter i Karlebo, ved hans konfirmation i Karlebo Kirke 1815. Og ved hans død i 1866 i Grønholt sogn, står det at han er født i Kbh på den kgl. Fødselsstiftelse. Wilhelm er født den 23.02.1801 på den Kgl. Fødselsstiftelse, og døbt den 18.02.1801 iflg Enesteministerialbog 1759 - 1837. Der står han som nr. 75 og moderen som nr. 154. Iflg. Hovedprotokol over de på fødselsstiftelsen fødte børn, står han som nr. 50 og moderen som nr. 150, derudover står der: 1 marts ...?
Ingen steder har jeg kunne finde moderens eller faderens navn, er der nogen der kan hjælpe mig? God Påske

Eva Morfiadakis


Jag har samma problem med min danska tip-oldemor. Hon är också född på Fødselsstiftelsen 1801 och satt i pleje genom den Kgl. Opfostringsstiftelse.

Ingenstans kan jag finna hennes mors namn. Hon får sin plejefars efternamn. Jag misstänker att plejefars syster Dorotea är modern. Min oldefar som kommer till Sverige döper alla sina barn efter sin mor och sina syskon, men ett av barnen får namnet Dorotea.

Jag diskuterade saken en gång med en arkivarie på Rigsarkivet. Han sa att om vid den här tiden moderns namn inte var angivet skulle man inte kunna finna det.

Eva M
Eva M