Juliane Petrea Lund, Bornholm, Hasle Arrest i FT-1870. Hvorfor det?

Startet af Søren Prag, 27 Mar 2018 - 18:23

Forrige emne - Næste emne

Søren Prag

Hvor ka' jeg se, hvorfor og hvor længe Juliane Petrea Lund fra Rutsker (f. 1822/Olsker) og Olaf Nielsen Kjeldstrøm (f. i Sverige og far til et af hendes uægte børn) sidder i arresten.

mvh Søren Prag

John Damm Sørensen

Hej,

Hvis de er anklaget/dømt for noget, burde de optræde i dette strafferegister (fra Daisy).



Arkivserie: Strafferegister (1832 - 1932)
Arkivskaber: Hasle Byfoged
Arkivinstitution: Rigsarkivet
Medietype: Original, Papir m.m.
Beskrivelse fra/til: År (År)
Indhold fra: 1832
Indhold til: 1896
Pakkens Nr: G-1


Bornholm, Nørre, Hasle Købstad, Hasle Købstad, Raadhuset, Matr.No. 95, FT-1870, C3949
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Peter Jørgensen     42     Gift      Husfader      Arrestforvarer      Rutsker Sogn 
Agnete Christine Jørgensen     38     Gift      Husmoder            Rønne 
Laura Caroline Margrethe Jørgensen     10     Ugift      Barn            Hasle 
Nielsine Cathrine Jørgensen     7     Ugift      Barn            Hasle 
Walborg Margrethe Mogensen     70     Enke      Svigermoder            Olsker Sogn 
Bodil Christine Helene Jensen     22     Ugift      Arrestant      Tjenestepige      Klemensker Sogn 
Andreas Michelsen     43     Gift      Arrestant      Arbejdsmand      Allinge 
Juliane Petrea Lund     50     Ugift      Arrestant      Insidderske      Rutsker Sogn 
Olaf Nielsen Kjelstrøm     40     Ugift      Arrestant      Arbejdsmand      Sverig 
Rasmus Mogensen     30     Gift      Arrestant      Arbejdsmand      Sverig 
Hans Peter Jensen     26     Ugift      Arrestant      Arbejdsmand      Rutsker Sogn 


Hilsen
John

Søren Prag

Hej John ..... jeg vil prøve, om jeg ka' få det på plads - tak for hjælpen  mvh Søren