Kbh.Sundby sogn 1880-85, dåb opsl.254

Startet af Birthe Nielsen, 11 Maj 2011 - 18:03

Forrige emne - Næste emne

Birthe Nielsen

Jeg søger hjælp til, hvad der er blevet af denne person:
Ingeborg Louise Christine Jönsson Kronwall, født 16.12.1881, hjemmedøbt 27.01.1882.
Forældre: Smedesvend Truls Jönsson Kronwall og hustru Christine Petersson, 38 Aar, Jakobsgade 4, 2.
Der er ingen faddere nævnt og jeg har ikke kunnet finde indførsel i kirkebogen ved senere fremstilling i kirken.
Heller ikke hendes konfirmation har jeg fundet, skønt forældrene tilsyneladende blev boende i Sundby sogn.

venlig hilsen
Birthe Nielsen
Allerød


Anne Mortensen

Heller ikke hendes konfirmation har jeg fundet, skønt forældrene tilsyneladende blev boende i Sundby sogn.

Hvor har du kendskab til at familien bliver boede i Sundby sogn - en folketællinmg ?
Har du undersøgt om hun er død ?
-----------------

OK  - ifølge forrige indlæg er hun ikke død som barn.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Mette R Francke

Hei

Her er hun 3 år.

København, København (Staden), Bülowsvej (Sundbyerne)(Ulige numre), No. 23, Matrikel 1 ap, Stuen Th, 2, FT-1885, C8848
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Troels Jønson Kronvald 45  Gift Husfader Maskinarbeider Christianstad, Sverrig
Christine Kronvald 41  Gift Moder  Christianstad, Sverrig
Hans Christian Kronvald 7  Ugift --  --
Ingeborg Lovise Christensen 3  Ugift --  --

Mette
Mette R Francke

Stina Kirkegaard Hansen

Hendes fars død i 1922:

Truels Jönsson (kaldet Kronvald)
smed

Født: 09-11-1839     Fødested: Kristianstad, Sverige   

Død:  12-01-1922     Adresse ved død:   Minorkagade   20, 1

Ægtefælle:  Christine   Født:  11-11-1843     Fødested:  Kristianstad 

Antal hjemmeboende børn:  2

V.h.
Stina

Birthe Nielsen

Hej Stina
Tak for henvisningen til pol.registerblad - det hjalp mig til at finde Ingeborg i folketælling 1901 i Dragør. Oplysningen om hendes far Truls havde jeg - men tak for svaret alligevel.

Hej Anne - ja jeg har forældrenes adresser i Sundby for div. folketællinger; de har boet Fr.d.7s gade (Spaniensgade), Minorkagade og Pommernsgade; tak for dit svar.

Hej Mette
Folketællingen fra 1885 havde jeg ikke, så mange tak for din hjælp.

Jeg har stadig ikke fundet Ingeborgs konfirmation og heller ikke hendes opholdssted efter FT 1901.

Venlig hilsen til Jer alle 3
Birthe Nielsen

Stina Kirkegaard Hansen

Fra broderens registerblad får du også et par ekstra adresser på forældrene:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1694563&limitstart=0

Kunne hun være konfirmeret i Dragør? Jeg finder ikke konfirmationerne derfra på SA, selvom de burde være der?

V.h.
Stina

Anne Mortensen

det hjalp mig til at finde Ingeborg i folketælling 1901 i Dragør
Kunne du vise et opslagsnr. ?
Boede hun der med sine forældre ?
-------------------------------
Ses ikke konf. i St. Magleby.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Truels Jønsson
kaldet Kronval

Ses i

København
Alm. Hospital/De Gamles By 1917-1922
opslag 98
er død i De Gamles By
ved sin død er han enkemand.

Så der er noget uenighed mellem kirkebogen og dødebladene.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Birthe Nielsen

Hej Anne
Jeg fandt Ingeborg i FT1901 på AO: Landsogn, Kbh., Sokkelund, Dragør/St.Magleby som logerende hos Andreas Strøbek på matr.nr. 139 Dragør (opslag 452). Hun arbejdede som væverske på C.C.Christensens Fabrik i St. Magleby.
Jeg kender godt oplysningen om hendes fars død i 1922. Hans kone Christina døde i 1920 i De gamles by iflg. begravelsesprotokol på Stadsarkivet.
Jeg har i dag været på LA og fundet ud af, at Ingeborg, hendes bror Hans og søster Elisabeth alle er konfirmeret i katolsk kirke; Ingeborg og Hans i Skt. Ansgar og Elisabeth i Rosenkrantskirken.

Jeg har endnu ikke fundet noget om Ingeborg efter FT i 1901.
Tak for din hjælp og venlig hilsen fra Birthe Nielsen

Birthe Nielsen

Hej Stina!
Tak for din henvisning til pol.reg.blad vedr. Ingeborgs bror Hans - der er godt nok mange adresser!
Som du kan se af mir svar til Anne Mortensen har jeg fundet konfirmationen i den katolske kirke Skt. Ansgars på LA i dag; desværre lykkedes det endnu ikke at komme videre med Ingeborg færden siden FT 1901 i Dragør.

Mange Tak for din hjælp.
venlig hilsen Brithe Nielsen

Stina Kirkegaard Hansen

Du får jo også en information om broderens datter fra 1906. Hvis du er heldig, har Ingeborg stået fadder. Måske skal du til den katolske kirke igen?
V.h.
Stina

Birthe Nielsen

Hej igen Stina

Tak for den gode ide med at finde Ingeborgs nieces dåb - det havde jeg ikke tænkt på. Hvor er det herligt med de gode ideer, du og andre har givet mig. Tak endnu engang.

venlig hilsen
Birthe