Kirkebøger fra Angel 1852 - Caroline Auguste Graf

Startet af Jørgen Green, 15 Mar 2018 - 07:30

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Green

Hej

Jeg leder efter oplysninger om forældrene til nedenstående.

Caroline Auguste Graf er født 15. januar 1852 i Angel (halvø) mellem Flensborg Fjord og Slien i landsdelen Sydslesvig Slesvig-Holsten samt hvor, og hvornår hun er død. Hun bliver gift med Wilhelm Peter Schmidt i Brørup. Han dør i 1913 i Brørup. Hun er i live i 1914, hvor hun deltager i en barnedåb i Århus. Jeg kan ikke finde hendes død indført i kirkebogen for Brørup.



Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Hans Peter Christiansen

Mon ikke det er hende her i 1916:

C Schmidt   Kolding, Vejle, Brusk   Female   Widowed   15 Jan 1852   Wife
M Schmidt   Kolding, Vejle, Brusk   Female   Single   04 Jun 1892   Daughter

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-C9BQ-Q3ZM-R?i=596&cc=2717471
Mvh HP

Anton Blaabjerg

kirkebøger fra alle sogne i Angel kan ses på Rigsarkivets læsesale, blot man ved, hvilket sogn det drejer sig om.

Jørgen Green

Tak til Hans Peter og Anton for oplysningerne. Det er Caroline Auguste Graf, som bor i Kolding sammen med datteren Marie Vilhelmine.

mvh

Jørgen Green
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Hans Peter Christiansen

#4
Lidt mere 1925:

Karoline Aügüste Schmidt   Malt, Ribe, Malt      Female   Widowed   15 Jan 1852   

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSL6-6SZC?i=31&cc=2718007

------------------------

Hun bliver en ældre dame, her 1930:

Caroline Aügste Schmidt   Kolding, Denmark   Ejlersvej   Female      Widow      
Marie Vilhelmine Schmidt   Kolding, Denmark   Ejlersvej   Female      Single

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLM-C82G?i=873&cc=2800932
Mvh HP

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Green

Tusind tak for den store hjælp. Nu har jeg gode muligheder for at komme videre med slægten, hvis jeg ellers kan få fat i kirkebogen for Nørre Brarup (Norderbrarup).

Med venlig hilsen

Jørgen Green
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Cay-Erik Geipel

I Gittes link læser jeg, at navnet nu er Grot - hendes forældre  fandt jeg i online folketællingen 1845

Jeg har bøger om sognet hjemme, jeg slår op i aften og håber at finde Familien.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Jørgen Green

Hej Cay-Erik

Ja, efternavnet er rettet til Grot. Iflg. folketællingen fra 1901 er hun ankommet til Brørup i 1873 og er blevet gift samme år, men de er ikke blevet gift i Brørup, så hvis du støder på deres bryllup er jeg også meget interesseret.

Hvor fandt du folketællingen fra 1845 for Angel, Norderbrarup?

mvh

Jørgen Green
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Cay-Erik Geipel

Se her: (DDD.DDA.dk vælg Sydslesvig, Norderbrarup sogn og ft-år 1845)
Navn:
Alder:
Status:
Stilling i familien:
Erhverv:
Fødested:
Theodor Jensen Grot 
26 
Verheir. 
 
Hufner 
Brarup 
Christina Lorenzen 
26 
Verheir. 
 
seine Ehefrau 
Brarup 
Heinrich Jensen Grot 

Unverheir. 
 
ihr Kind 
Brarup 
Ludwig Jensen Grot 

Unverheir. 
 
ihr Kind 
Brarup 
Hans Schildt 
23 
Unverheir. 
 
Dienstbote 
Gelting 
Claus Nicolaysen 
23 
Unverheir. 
 
Dienstbote 
Thumbye 
Henriette Andresen 
29 
Unverheir. 
 
Dienstbote 
Cappeln 
Maria Hinrichsen 
17 
Unverheir. 
 
Dienstbote 
Boel 
Maria Oehlert 
16 
Unverheir. 
 
Dienstbote 
Cappeln 
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

Nu har jeg slået op - det er desværre ikke det store udbytte. Bogen hedder: Chronik der Gemeinde Norderbrarup

På 1. side kan du se, at Theodor Jensen Grot som ejer nr. XI overtog 1842 gården fra sin svigerfar som må være Heinrich Lorenzen.
Billedet viser gården omkring 1911
Theodor Jensen Grot er 1842 "Hufner" (større landmand) i Wagersrott som også tilhører Norderbrarup sogn. I den 3. scanning kan du se, at Theodor Grot (der er en pil i linien) ejer en "Hufe" en større bondegård på 73 hektar og 2019 Mark ren gevinst i det løbende år.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Jørgen Green

Hej Cay-Erik

Tusind tak for billeder og information om familien. Spændende læsning og også at se et billede af gården med oplysning om dens ejere.

Med venlig hilsen

Jørgen Green
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk