Kunne man være forpagter på en Mølle?

Startet af Helle Jespersen, 12 Mar 2018 - 09:33

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Omkring århundredeskiftet, kunne man da være forpagter på en Mølle eller købte og dermed ejede man en Mølle?

Jeg har en som står til at være Møller, og det er han igennem 2 FT. Men på et tidspunkt opgiver han Møllen og tager til KBH for at arbejde i stedet for

Vi er i området omkring Ugelstrup, Voldborg herred, Roskilde amt
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Towle


Helle Jespersen

Tak Kurt
Jeg var ikke sikker på, at det var en mulighed. Jeg tænkte at det ofte var noget man enten købte, eller arvede
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Inger Buchard

Søg på http://www.ddd.dda.dk/soeg_person_selv.asp efter (navn) %%% og (erhverv) mølleforpagter - vælg Roskilde amt og Voldborg Herred
Der er to mølleforpagtere i FT 1906

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.