Peter Johannes Christoffersen

Startet af Charlotte Christophersen, 04 Maj 2011 - 14:26

Forrige emne - Næste emne

Charlotte Christophersen

Jeg mangler hjælp til at finde info. om min oldefars død. Peter(Peder) Johannes CHristoffersen(kristoffersen) født 1. august 1880 i Valby.

Han bor i 1911 i Baaring, Asperup på Fyn med sin familie (ifølge folketælling af 1911)(hans kone venter sig på dette tidspunkt med min farfar) 

Min farfar (han hedder også Peter Johannes Christophersen) er født i Lendum sogn, Horns Herred den 13. april 1912 - familien er flyttet til Lendum efter Peter Johannes Christoffersens(min oldefar) død på Fyn i 1911(formodentlig den 10. november 1911 - men jeg kan ikke finde papirer omkring hans død. I følge kirken i Asperup har de ingen registrering omkring hans død?

Informationen omkring hans død har jeg fra kirkebogen fra min farfars fødsel 13. april 1912 - der står at familien er flyttet til lendum efter mandens død.

Er der nogen som kan hjælpe mig videre i forhold til hvor han kan være begravet?

Anne Mortensen

Gør brug af dette link så du også kan oplyse amt.
http://www.krabsen.dk/stednavnebase/index.php
--------------------------

Jeg finder ingen født 13.4.1912 i Lendum ?
---------------------------
Oplys altid kirkebog og opslagstal til dine data.
Oplys også opslagstal til  FT 1911.
---------------------------
født 1. august 1880 i Valby.
Hvor i Danmark ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ingelise Edelfeldt Jacobsen

Hjørring, Horns, Lendum, opslag 29:

Peter Johannes Christophersen f. 13 april 1912.

mvh Ingelise Jacobsen

Anne Mortensen

Ser nu jeg har siddet med kirkebogen fra Asperup og søgt - undskyld.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

FT 1911
Odense
Asperup
opslag 95

hvis nogen ønsker at de den.
-------------------------

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Alice Oppenheim

Tænkte, at han måske var blevet begravet fra sygehuset i Middelfart ... Middelfart KB dog negativ.

Lendum KB også negativ?

Charlotte Christophersen

Jeg har ikke prøvet dette før så jeg beklager evt. manglende oplysninger :)
Peter Johannes Christoffersen er født i Valby, Hvidover, københavn hvor hans far(Ole Christoffersen) har boet hele livet. Ole Christoffersen dør i 1913 og er begravet på Vestre Kirkegaard - men der har de heller ingen optegnelse over Peter johannes Christoffersen (jeg håbede at der måske var et familiegravsted)

Ellen Marie Kaae

Hej Charlotte!

Jeg har forsøgt om jeg kunne finde Peter Johannes' dødsfald til dig. Det er desværre ikke lykkedes. For mig at se må han være død et eller andet sted på Fyn, og jeg har derfor set herrederne Vends, Skovby og Båg igennem for dødsfald den 10. nov 1911. Det gav ikke noget.

Så tænkte jeg, at ægtefællen Karoline Poulsen måske havde giftet sig igen. Og at der ved et nyt ægteskab kunne stå noget om den afdøde ægtefælle. Et gennemsyn af kirkebogen for Lendum gav ikke noget.

Derimod fandt jeg følgende:

Carl Chr. Kristoffersen f. 10/10-09 i Båring, Asperup (opsl . 18)
Tjener FT 1925 hos Jens Andreas Jensen i Lendum (opsl 11)

Ole Kristoffersen, f. 9/2-08 i Asperup, FT 1925 hos Fredrik Hansen (opsl 48)

Karoline Kristoffersen i FT 1925 på Poulsminde i Lendum med Peter Johannes (opsl 110)

Harry Aksel Kristoffersen f. 11/10-10 i Asperup (opsl 23)

Jeg har ikke kunnet finde de 3 brødres konfirmationer i Lendum. Peter Johannes konfirmation i 1926 (opsl 93) giver heller ingen oplysniger om faderens død.

Temmelig negativt. Håber, andre kan give dig en tråd til at komme videre.
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Charlotte Christophersen

Hej Ellen Marie
Mange mange tak for hjælpen - jeg syntes også selv jeg har ledt både højt og lavt uden at finde ham, så jeg er rigtig glad for at der er nogen der vil bruge deres tid på at hjælpe mig.