Er tydet tak. Data/Kb 1753-1803 Dølby, Hindborg Herred.

Startet af Erik Marinus Jensen, 24 Okt 2010 - 14:18

Forrige emne - Næste emne

Erik Marinus Jensen

Hjælp til tydning af følg. fra Data/kirkebøger 1753. 1803 Døiby, Hindborg Herred, Viborg Amt, opsl. 171 (1779 - sidste afsnit)

Jeg læser! ?++++ Dagen d. 30te Nov. Fremstillet i ++ Jep Instrups i Hindborg et uægte Barn, kaldet Dorthe Marie, ?++ af +++, +++ Dorthe Sørensdatter, +++ +++ fra Skive +++ ++ +++ +++ +++, +++ Dom 3die Advent +++ +++ daaben i kirken publiceret. Testes: Ole Christensens kone i Hindborg, Jep Instrup, Peder Ustrup, Ole Christensen og Datter Johanne, alle af Hindborg. +++ +++ +++ ++++ ++++

MVH
Erik Marinus Jensen

Nancy Petersen

Tiirs-Dagen d. 30te Nov. Hiem(m)edøbt til Jep Instrups i Hindborg
et uægte Barn, kaldet Dorthe Marie. Fød af en Qvinde, Navn-
lig Dorthe Sørensdatter, som besvangret fra Skive andkom
dertil for at giøre Barsel. Nestfølgende Dom 3die Advent: blev
Hiem(m)e Daaben i kirken publiceret. Test: Ole Christensens Kone i
Hindborg, Jep Instrup, Peder Ustrup, Ole Christensen og Datter Johan(n)e,
alle af Hindborg. Til Barnets Fader blev udlagt en Under Officers i Skie-
ve, hvis Navn sagdes at skulle være Gut-Hærre.

(Og så er det jo, man næsten ikke kan lade være med at grine!  ;D
"Gode Herre"? - jo den er god med dig!)

Vh
Nancy


Gurli Kristensen

Hej
Jeg har læst dit indlæg og kan fortælle at jeg fik den samme dåb tydet i torsdags (side 6), da jeg også har Jep Jensen Intrup som ane.

Jeg er meget interesseret i at høre hvor meget du har om familien, da jeg har en del "problemer" med at finde sønnen Christens (min ane) død.

Så skulle du have den vil jeg blive glad, hvis du vil sende mig lidt hjælp.

Venlig hilsen

Gurli Kristensen

Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Erik Marinus Jensen

Hej Nancy, rigtig mande tak for hjælpen, det er åbenbart ikke Jep Instrups barn.

MVH
Erik M. Jensen

Erik Marinus Jensen

Hej Gurli Kristensen, det var da hyggelig vi skulle "mødes". Nej jeg har ikke noget på Christen. Det hans broder Rasmus Jepsen som er mine aner.   


MVH
Erik M. Jensen

Hanne Kirstine Vestergaard

Hej Erik Marinus Jensen

:)Jeg har fundet din tråd, og har derfor et spørgsmål, som jeg håber du kan/vil hjælpe med.
Jep Intrup er også far til en af mine aner, og i den anledning vil jeg spørge om du har oplysninger om ham og hans kone Kirsten Christensdatter.

Med venlig hilsen
og på forhånd tak
Hanne Kirstine