Hjælp til at finde information

Startet af Benedikte Jeppesen, 15 Feb 2018 - 10:53

Forrige emne - Næste emne

Benedikte Jeppesen

Hej Slægt og Data medlemmer.

Jeg har nogle informationer som jeg simpelthen ikke kan finde plads til. Lad mig gøre det noglelunde kortfattet.

Igår var jeg hjemme ved min moster. Hun har fået nogle papirer som min afdøde Mormor havde gemt inden hun gik bort i 2006. Hertil skal det lige siges at jeg har været igang med at finde personer relateret til mig og er kommet rigtig langt.

Sahl navnet (som jeg selv hedder, og Mormors pigenavn) gennemgår rigtig mange gange, og min Mormor havde mange søskende. Dog i disse papirer har jeg fundet nogle avis udklip mm. om en pige der har Sahl navnet, dog kan jeg ikke finde hende nogle steder. (Har registeret alle hendes søskende og mere eller mindre alle med Sahl navnet.

Her har jeg brug for jeres hjælp. Disse avisudklip og tekst fra begravelse skal jeg lige have placeret. Kan ikke finde kirkebogen med dette årstal for begravelsen eller personen.

"Ved HANNE SAHL's begravelse,
onsdag d. 28 marts, 1962,
Bloustrød Kirke".


og

"Vor kære lille Hanne,
er stille hensovet d. 24. marts,
Edith - Ole og Hans Sahl
Allerød.
Hanne begraves fra Bloustrød Kirke
onsdag d. 28. marts kl. 15"


Hvem er Hanne? og hvorfor havde min mormor denne tilknytning til hende? Jeg kan jo regne ud at hun er familie med samme efternavn, men hvorfor kan jeg ikke finde hende nogle steder?


Benedikte Jeppesen

Tusinde tak, Gitte.

Ja det hjalp jo rigtig meget. Jeg har faktisk hendes forældre på mit slægtstræ, men har dog ikke vidst at de havde en datter.

Ved dog at hun jo må have betydet noget for min Mormor. :D