Laurits Jørgen Sørensen, født 1898 i Rønninge

Startet af Emil Sørensen, 26 Apr 2011 - 21:01

Forrige emne - Næste emne

Emil Sørensen

Laurits Jørgen Sørensen (LJS) er født 12.jan.1898 i Rønninge
som søn af ugifte Ingeborg Kirstine Nielsen, der senere bliver gift med Rasmus Kristian Emil Larsen i Refsvindinge.

Jeg kan følge LJS til 1924, hvor han er genindkaldt som soldat
(i søartilleriet).

Ved folketællingerne i 1925 og 1930 er det ikke lykkedes mig at finde ham i den østlige del af midt-Fyn.

Er der "nogen", der er stødt på ham ?

Emil Sørensen

Hans Poulsen



Hej Emil


Det skulle være muligt at komme lidt videre med Laurits, og hvis jeg var dig, viklle jeg begynde med at fylde en række huller ud mellem 1898 og 1924 - de to yder-år, hvor du véd noget om ham.

- Glem Laurits for en stund og koncentrer dig om bipersonerne, som i parentes bemærket er vigtige.
- Bid mærke i, hvem der var faddere ved Lauriuts' dåb
- Moderen blev gift. Fik hun børn, som således blev Laurits' halvsøskende?
- Hvad med Laurits' konfirmation? Eventuelle halvsøskendes konfirmationer?

"..ikke lykkedes mig at finde ham i den østlige del af midt-Fyn.."

Det er ellers en smukt område med nogle af landets allerkønneste piger, men måske befandt Laurits sig i Harboøre, Højer, Hillerød eller Hobro, så du må ikke hænge dig for meget på ét sted i landet.

Prøv i stedet af følge den nære familie; Moderen og hendes mand, halvsøskende og deres børn, forlovere og faddere.

Blev Laurits mon i søartilleriet hele sit liv, for så skal du nok over i nogle andre kilder.

Prøv at besvare nogle af spøgsmålene, og spørg igen, hvis du går i stå.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Emil Sørensen

Hej Hans

Tak for de gode råd.

Venlig hilsen
Emil