Hvor bliver Præsens 3 døtre af?

Startet af Svenn Chr. Trønning, 03 Jul 2012 - 14:30

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Sognepræst Ludvig Bendtsen i Adslev Præstegård, Adslev sogn i Hjelmslev herred, Skanderborg amt dør 17 mar 1881.  De tre døtre var ved faderens død hjemme og ugifte.

Det drejer sig om Henriette Wilhelmine Emilie Lovise Bendtsen født 27 jun 1848,
Anna Maria Bendtsen født 22 maj 1850 og som jeg har Folketælling - 1885
Kbhv, København (Staden), Vesterbrogade (lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter,, Vesterbrogade 44,Matr.22 2.Sal, 4,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Andreas Collstrop 37  Enkemand Husfader Grosserer Kjøbenhavn
Rudolph Collstrop 1  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Anna Marie Bendtsen 34  Ugift Husbestyrerinde  Aslev pr Aarhus
Mariane Sofie Andersen 28  Ugift Tjenestetyende  Holmsland pr Ringkjøbing
Karen Marie Nielsen 42  Ugift Tjenestetyende  Sæby,Hornsherred
Derefter kan jeg ikke finde hende.
Samt den sidset Andrea Caroline Augusta Bendtsen født 23 nov 1855.

Jeg har set FT Adslev igennem op til 1906 uden at finde dem.

Jeg har set Stadsarkivet på København igennem op til 1923 uden at finde Anna Marie Bendtsen. Jeg ved ikke om hun bliver gift, men de to andre skulle være ugifte ifølge Lokalarkivet for Adslev.

Nogle der kender noget til de tre piger??

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning.

PS:
De to drenge begik selvmord.
Dem har jeg.
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning


Henrik Brandt

Anna Maria og grosserer Colstrup i 1901, se:

København, Øster Søgade 8, opslag 4

Her står, at hun flyttede til København i 1883 fra Nykøbing F.

Svenn Chr. Trønning

Til Henrik Brandt

Må jeg sige dig mange tak for de to oplysninger. Nu ved jeg da at hun ikke er død i Københhavn før efter 1923.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønninf
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Svenn Chr. Trønning

Ang. Anna Maria Bendtsen.

Ved FT. 1906 er hun stadig husbestyrer hos Grosserer Andreas Collstrop, men ved FR 1911 er hun væk.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Mogens Fabritius

Ja, men hvor bliver de af.... Jeg tænker tit på alt det med drengene...  Har du overvejet at gå plejehjem og lignende efter i folketællingerne... Stort arbejde, men de er jo trods alt "præstedøtre"... Jeg havde en der på adresserne i politietsregisterblade ikke var i folketællingsår.. men vandrede ud og ind i forsogshjem og sct. Hans, sct. Hans var næsten uoverkommelig, og stod der så noget... måske i en journal, jeg opgav... Det mest fantatiske for mig var, at der på et af disse steder var en spædbørns afd. jeg kom ned over og der var et barn med hendes, lidt sjældne efternavn, moderen var de ikke, men det sporede mig til at finde mere om hende....
I sidste ende, hvis ingen har villet betale for dem, så er regningen måske gået til Alslev sogn, som, det var med den ene søn.... Men de regenskaber finder nok ikke mere...
Mogens Fabritius....

Svenn Chr. Trønning

Hej Mogens Fabritius

Jeg har set FT efter for Adslev, men der er de ikke. Jeg har også set efter i Nykøbing Falster men der er de heller ikke. måske skulle jeg se efter i Århus der var en af sønnerne jo.

Med venlig hilsen.

Svenn

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning