Min tipoldefar jacob Hansen Møllers fødsel?

Startet af Anni Fleuron Dahl, 01 Maj 2011 - 22:33

Forrige emne - Næste emne

Alice Oppenheim

I 1840 får jeg følgende hits:

København, København (Staden), Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, 2. Divisions 1. kompagni, Tulipangade No. 7, stuen gaden, 1, FT-1840, B2186 
Knud Petersen 62  Enke(mand)  Pensionist 
Sophie Petersen 31  Ugift  Hans Datter, Gaar ude i Ugeviis 
Julius Sandberg 30  Gift  Arbejdsmand 
Sophie Møller 30  Gift  Hans Kone 
Carl Sandberg 5  Ugift  Deres Barn 
Søren Sandberg 1  Ugift  Deres Barn


København, København (Staden), Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, 1. Divisions 3. Kompagni, Tulipangade No. 11, 1, FT-1840, B2186
Niels Carl Møller 44  Gift  Arbejdsmand 
Ane Marie Petersen 48  Gift  Hans Kone 
Florentine Marie Møller 21  Ugift  Deres Barn, Spinder 
Fritz Frederik Møller 13  Ugift  Deres Barn 
Rosalie Marentine Møller 9  Ugift  Deres Barn 
Julius Thorvald Møller 6  Ugift  Deres Barn 
Carl Frederik Møller 18  Ugift  Deres Barn

København, København (Staden), Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, 2. Divisions 2. kompagni, Tulipangade No. 12, Oven Gaden, 1, FT-1840, B2186
Hans Møller 40  Gift  Tømmermand 
Cicilie Vetterman 32  Gift  Hans Kone 
Frederik Vilhelm Møller 13  Ugift  Deres Barn, Dreng i 1 Div 4 Komp 
Carl Frederik Møller 9  Ugift  Deres Barn 
Christian Ludvig Møller 1  Ugift  Deres Barn
 
København, København (Staden), Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, 2. Divisions 2. kompagni, Tulipangade No. 13, Oven Gaarden, 1, FT-1840, B2186
Chr. Fred. Ferd. Olsen 28  Ugift  Tømmermand 
Peder Jacobsen Møller 62  Gift  Arbejdsmand 
Johanne Tofte 54  Gift  Hans Kone 
Marie Elis. Poulsen 14  Ugift  Plejebarn


— Måske står der bare "Gjordemoder Møller i Tulipangaden", ligesom der ovenover står "Gjordemoder Hermansen i Løvegaden" ...?

Anni Fleuron Dahl

Hej igen
Var lige på vej ud i køkkenet og skulle have min morgenmad. Du er vel nok skrap til det. Det var da utroligt så mange der hedder Møller i tulipangaden.
Det vil jeg undersøge senere.
Hilsen Anni

Alice Oppenheim

Desværre tror jeg, det er et vildspor .... mener, der bare står "Gjordemoder Møller i Tulipangaden" — Selvom en "Peder Jacobsen Møller" selvfølgelig vækker interesse!

 

Alice Oppenheim

JACOB HANSEN MØLLER fra Bagsværd gifter sig i Kgs Lyngby i 1821 med en MAREN P. Året efter får han en søn, PEDER EGGERT, i Gentofte. (Sønnen havner i Vridsløselille som straffefange :( )

JACOB MØLLER ses i Hvidovre på en gård på Vigerslev Mark ved FT-1850. Han er Smed lige som sin Far.

Han kan derfor endelig udelukkes!


Spørgsmålet: Hvor er JACOB HANSEN MØLLER født er derfor stadig aktuelt.  

Anni Fleuron Dahl

 Hej Alice
jeg tror også at det var det jeg nåede frem til for 2 år siden. Og så lagde jeg den gren væk.

Ja der står gjordemoder i tulipangaden.

Ja det er stadig aktuelt, men jeg har da fået en del ud af det. Bla. Ane Sophies nye bryllup. Det vil jeg lede efter på stadarkivet i morgen.

Alice Oppenheim

Hej Anni, du er fantastisk. Du giver mig et godt grin flere gange om dagen  ;D

Anni Fleuron Dahl

 ;Hej Alice
Det skulle også være så sundt.

Anni Fleuron Dahl

Hej Alice Oppenheim
Jeg lovede at skrive tilbage til dig.
Så nu har jeg været på Københavns rådhus og læst i begravelsesprotokollen ang. Jacob Møller.
Der står snedkersvend Jacob Møller 35 år d. 20.3 1844 af delerium tremens begravet 27.7 trinitatis. Bopæl Frederiks hospital.
Så det blev jeg ikke klogere af.
Men til gengæld  fandt jeg hans enke Ane Sophie, Nu Renius der igen var enke og død 18.11 1863. 62 år Dronningensgade 10.
Tak for hjælpen.