Vedr. Familien Rudolphsen, Rudkøbing.

Startet af Karl Mortensen, 26 Okt 2017 - 12:08

Forrige emne - Næste emne

Karl Mortensen

I familien: Niels Christian Rudolphsen (1821-1909) - Johanne Pedersen (1825-1893), fødes 8 børn, hvoraf de fem udvandrer til USA.
Mangler de sidste oplysninger om:

1) Caroline Sophie Frederikke Rudolphsen, født 23/8-1855 i Rudkøbing,
gift 16/2-1877 med Niels Peter Lund, der dør 16/2-1928 i Rudkøbing.
Hun ses i FT. 1930, Smedegade 18. Rudkøbing.

2) Jens Karl Rasmus Rudolphsen, født 11/9-1867 i Rudkøbing.
Han ses i FT. 1890, Blindestræde, Rudkøbing, hos Emil Jantzen, som: Karl Jens Rudolfsen, 22 år, malersvend.

Jeg kan herefter ikke finde de sidste oplysninger om de to søskende, død m.m. – har gennemgået kirkebøger, folketællinger o. lign. uden held.

Den øvrige del af familien har jeg styr på, herunder en søster, Petrine Christine Rudolphsen, født 7/11-1850, som bliver boende i hjemmet, Blindestræde/Strandgade Rudkøbing, til sin død i 1924.

Vil være taknemlig, såfremt jeg kan få lidt hjælp til at få det sidste omkring familien bragt på plads.

Venlig hilsen,
Karl Mortensen.


Karl Mortensen

Hej Gitte.
Mange tak for hjælpen - dejligt, at jeg nu kan  få de sidste oplysninger om hans færden på plads.

Med venlig hilsen,
Karl Mortensen.

Karl Mortensen


Jeg var meget glad for den hurtige og gode hjælp, jeg fik i denne tråd, men jeg mangler stadig oplysninger om den videre skæbne for:

1) Caroline Sophie Frederikke Rudolphsen, født 23/8-1855 i Rudkøbing,
gift 16/2-1877 med Niels Peter Lund, der dør 16/2-1928 i Rudkøbing.
Hun ses i FT. 1930, Smedegade 18. Rudkøbing.

Mon der findes en, som kan hjælpe mig videre -
På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen,
Karl Mortensen


Anna Grethe Amkær

Hej Karl Mortensen.

Der er et by- og lokalarkiv i Rudkøbing, og der ved de rigtig meget om øens beboere, prøv at rette forespørgsel der.

Venlig hilsen
Anna Grethe Amkær
Tåsinge

Karl Mortensen

Hej Anna Grethe Amkær.
Mange tak for dit råd.
Jeg har været på lokalarkivet i Rudkøbing, men jeg må nok prøve igen og håbe på en løsning af mit problem.
Med venlig hilsen,
Karl Mortensen.

Jens Chr. Bay

Rudkøbing, Smedegade 18, matr. nr. 305:

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=178029&side=141

14/12 1932 køber Rudkøbing kommune Smedegade 18 af Frederikke Lund (boet? - Er det hendes eller mandens skifteudskrift der refereres til?)

- - - -

Umiddelbart er Caroline Sofie Frederikke Lund ikke død eller begravet på Langeland.

http://byarkivet.langelandkommune.dk/~/media/Files/DecentraleEnheder/__Institutioner/__Byarkiv/Diverse/69%20års%20dødsfald%20på%20Langeland%201900-1969.pdf


Mvh.

Karl Mortensen

Hej Jens Chr. Bay.
Mange tak for dit svar og din interesse.
Mit store problem er, at jeg ikke kan finde 1) Caroline Sophie Frederikke Rudolphsen, som død eller begravet på Langeland.
Hun kan selvfølgelig sagtens være flyttet efter mandens død, men hvorhen ? 
Det er det, der er mit spørgsmål, således jeg kan få klarlagt hendes videre skæbne.

Med venlig hilsen,
Karl Mortensen