Magnus Jakob Hasberg og Inger Jacobsen, udrejst til Canada i 1957

Startet af Charlotte H. Larsen, 10 Jul 2017 - 20:43

Forrige emne - Næste emne

Charlotte H. Larsen

Kære slægtsforskere.

Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig - enten med oplysninger, eller med gode ideer til hvordan jeg kommer videre.

Jeg søger "Inger Jacobsen". Lever hun endnu? Hvad skete der i Canada? Hvad med børnene?

Inger blev født 22. august 1922, i Brønshøj Sogn (opslag 268, nr. 113).

Hun blev senere gift med "Magnus Jacob Hasberg", som var født 27.10.1911 i Vamdrup (opslag 56, nr. 49).
Magnus døde d. 25. november 1976 i British Columbia, Canada.
Magnus var vist enkemand, og havde en lille pige Bente.

Inger og Magnus fik sammen sønnen Niels og rejste til Canada i 1957, i jagten på bedre tider.

I Canada fik de endnu et barn Johnny.
Bente fik siden 2 drenge, Ricky og Tommy.

Via Locatefamily fandt jeg et telefonnummer til "Niels Hasberg" i British Columbia - men det var ikke ham der havde telefonnummeret. Der var også et nummer til "Inger Hasberg", men nummeret eksisterede ikke.

Siden er jeg løbet helt tør for ideer. Jeg har forgæves søgt efter vielsen mellem Inger og Magnus - som måske fandt sted på Frederiksberg da Inger var i begyndelsen af tyverne. Jeg har søgt efter Bentes fødsel i Vamdrup.... men forgæves, så hun er nok født et andet sted. Hun må være født omkring 1940 - 1945.

Hvor kan jeg ellers søge? Findes der afgangslister som vedr. 1950'erne? Er der nogle canadiske indrejse-sider  ???

Håber på et par gode ideer :-)

På forhånd tak - Charlotte  :)

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Charlotte H. Larsen

Kære Bente

1000 tak for din hjælp.

Familysearch gav ikke noget - men Facebookgruppen ser lovende ud, og jeg har nu søgt om medlemsskab.

Tak igen  :D

Ellen Steen-Petersen

På Ancestery står både Inger, Niels og Magnus i Burnaby-Richmond-Delta, British Columbia, Voters List 1974 (vedhæftet).

[vedhæfting slettet af admin]

Charlotte H. Larsen

Fantastisk  :D 1000 tak Ellen.

Når ikke Bente står der, er hun nok blevet gift med Brian Christensen før 1974.

Herligt, som de små bidder, begynder at danne lidt af et billede.

Det er det, der gør slægtsforskning så spændende  :D

Frank Hasberg

Jeg har kontakt med en datter af Niels Hasberg, Anna Hasberg i BC, som søger slægtninge. Hendes fars navn var Niels Hasberg, hans forældre var Magnus Jacob Hasberg og Inger Hasberg. Bente er en søster ifølge hende

Charlotte H. Larsen

Hej Frank
Hvor er det spændende. Jeg skiver lige til dig via mail.
Mange venlige hilsner fra Charlotte