Hvad bliver der af Svend Peter Skyum og hustru Helena, København?

Startet af Ea Bech, 31 Dec 2017 - 17:06

Forrige emne - Næste emne

Ea Bech

Hej folkens,

først og fremmest med ønsket om et godt og lykkebringende nytår!

Jeg har mødt muren ang. en Svend Peter Petersen Skyum og hans hustru, Helena (Helene?) Alexanovna (Alexovna? Alexnervna?) Petersen Skyum i København.

Svend Peter er født 25. april 1896 på Den Kgl. Fødselsstiftelse i Kbh. Ifølge Politiets Registerblade bor han i 1910 hos hans mor og stedfar, og i mellem 1910 og 1918 er han en tur i Rusland og flytter derefter igen ind hos forældrene i december 1918 sammen med sin nye hustru. http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1914044

Denne hustru er ovennævnte Helena, hvis efternavn ændrer sig lidt alt efter hjem der skriver det, og jeg er derfor noget i tvivl om det "rigtige". Dertil har jeg tre fødselsdatoer på hende: Iflg. Registerblad 11. juli 1890 eller 20. (26?) juni 1888, 26. juni 1891 (iflg. FT1925) FT1921 siger 11. juli 1890. Samtlige kilder er enige om at hun er født i Moskva.

Efter FT1925, hvor de bor i Gernersgade 48, forsvinder Helena helt for mig. Svend Peter har jeg fundet en del ture over Atlanten på, senest i 1953 hvor han rejser til New York som ingeniør om bord på et skib. I 1951 søger Svend Peter som tilladelse til at rejse til Brasilien, og står da som gift, men om det er med Helena eller en anden ved jeg ikke.

Mit spørgsmål er så: hvor ender Helena? Bliver hun i København, dør hun evt. ung, får de nogen børn?
Og hvor/hvornår dør Svend Peter?

På forhånd tak :)

Mvh
Ea Bech

Bente Wanning

ID kort Brasilien

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-G5YJ-9BYQ?i=45&cc=1932363

   
Svend Peter Pedersen Skyum
Brasil, Cartões de Imigração
Name   Svend Peter Pedersen Skyum
Event Type   Immigration
Event Date   1951
Event Place   Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brazil
Gender   Male
Marital Status   Married
Nationality   Denmark
Traveling With Children   No
Birth Date   25 Apr 1896
Birthplace   COPENHAGUE
Father's Name   Niels Skyum
Mother's Name   Magrethe Skyum
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Ea Bech

Hej Bente,

har godt nok set den - men har aldrig lagt mærke til der står han rejser uden børn.
På den anden side har jeg heller ikke bevis for det er Helena han er gift med på det tidspunkt, og jeg ved ikke om der er nogen børn i ægteskabet. Eller om hans hustru rejste med når han var på farten. Suk.

Tak!

Mvh
Ea

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har tjekket Politikens e-arkiv. Svend Peter dør d. 4. april 1980 og begraves d. 12. april fra Søndermark Kirkegård. Dødsannoncen underskriver "Niecer og nevøer".
Venlig hilsen
Stina

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ea Bech

Hej alle,

tusind tak skal I ha' - så fik jeg da nogenlunde styr på de to :D

Mvh
Ea