Rasmus Eriksen's færd ?

Startet af Jess Per Hildebrandt-Eriksen, 29 Apr 2011 - 18:10

Forrige emne - Næste emne

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Min farfar, Rasmus Eriksen, blev født 1850 i Skelby sogn på Falster.  1882 bliver han gidt med min farmor, Anna Abelone Severine Lassen, i Skt. Mortens sogn, Randers.  1883 er familien på "Holbækgård" Holbæk sogn, Rougsø herred, Randers amt.  1886 bor de i Strømmen ved Randers hvor han er vaskeriejer.  1890 i Kristrup sogn, ved Randers.  1899 er han mejeriforpagter på "Hessel hovedgård" ved Grenå. Samme år 1899 køber han en ejendom i Aalsø by, Sndr.herred, Randers amt. Omkring 1901 er han mejeribestyrer på "Sophiendal gods" ved Skanderborg.  1906 samme sted. 1916 på "Kalbygård" ved Låsby som fodermester.
Men hvor var familien mellem 1883 og 86. 1886 til 90. Samt 1890 til 99 ???

Jeg beder om forslag til, hvordan man finder frem til deres opholdssteder i de nævnte perioder. Men måske kan det ikke lade sig gøre at finde dem.

I følge familiehistorierne har de også været på "Katholm gods" ved Grenå.

Med venlig hilsen

Jess.


   

Hans Poulsen


Hej Jess

Det skorter ikke på gode oplysninger om dine aner, og der burde være fine muligheder for at besvare nogle af de spørgsmål, du stiller.

Du vil sikkert kunne komme målet nærmere ved at *redigere* og *supplere* dine data.

Prøv at gå lidt *håndværksmæssigt* frem og notér dig alle de oplysninger, du da får, og som slægtsforskere normal samler på med stor appetit.

Nævnt lidt i flæng:

- Vis vielsen, bemærk forloverne og opgiv opslagsnummeret
- Nævn de børn, der kom i ægteskabet og vær opmærksom på, at deres faddere kan vise sig værdifulde, så skriv også dem ned
- Er der drengebørn, skal du huskle, at lægdsrullen kan forælle en masse om familiens hyppige flytninger
- Find børnenes konfirmationer eller så mange af dem, du kan
- Find familien i hver eneste folketælling, du støder på
- Det gælder ikke mindst for de giftefærdige døtre, hvis vielser normalt finder sted i det sogn, hvor forældrene bor: Find deres vielser
- Har du fundet ægteparrets død og begravelser?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Hans.

Mange tak for din kommentar/ anvisning.  Det er utrolig flot af dig, at du svarer som den eneste af 49 "besøgende" på mit spørgsmål.  De 48 andre ved måske ikke noget om emnet, eller også har de ikke lyst til at give deres besyv med.
Nu vil jeg systematisk rediger alle mine oplysninger om familien, og se hvad det giver.


Med venlig hilsen

Jess.

Anne Mortensen

Jeg er en af de 48 der har tilladt sig at læse dit indlæg og ikke kommet med et svar.
Al ros til Hans der giver dig en udførlig anvisning.

Min kommentar:
Du skriver flere linier med adskellige årstal ud i en køre uden lineskift og det kan være svært at læse/overskue.
Ikke et opslagstal eller kirkebog nævner du.

Hvordan skal vi besvare dit spørgsmål:
Men hvor var familien mellem 1883 og 86. 1886 til 90. Samt 1890 til 99
uden  at kunne dykke ned i denne familie med lidt hjælp fra dig  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Anne.

Jeg vil forsøge at rette mine fejl fremover.

Med venlig hilsen

Jess.