Johan Christoph Vilhelm Weber - København

Startet af Ann Seiffert, 27 Apr 2011 - 19:18

Forrige emne - Næste emne

Ann Seiffert

Godaften

Jeg tumler en del med denne Weber familie og kommer ikke rigtig nogen steder. Jeg har vedhæftet en oversigt på familien.

Johan Christoph Vilhelm Weber født: 1901 i Hillerød (hans far hedder det samme) han bor mange steder i København med sin familie (tror jeg nok... dog er børnene ikke skrevet ind i politireg. bladet) men i 1906 bor han sammen med moren og søsteren Else Weber i Ryesgade i København.... derefter mister jeg alle 3 personer.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak;)

Ann




[vedhæfting slettet af admin]
Ann Seiffert

Hans Poulsen



Hej Ann

"..Johan Christoph Vilhelm Weber født: 1901..".

Det er lidt tidligt at miste sporet af ham allerede i 1906.

Hvad siger lægdsrullen?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ann Seiffert

Hej Hans

JA det har du ret i  ;D

men jeg mister HELE familien!!! .... de forsvinder fuldstændig (altså , moren, sønnen og datteren)... tænker om de kan være flyttet til udlandet.

Weber er jo egentlig ikke så almindligt, så de burde være til at finde, men det er ikke lykkes mig.

vedr. lægsrullerne kan de kun ses i København og det har jeg pt. ikke mulighed for pga. sygdom.

Med Venlig Hilsen

Ann
Ann Seiffert

Hans Poulsen



Hej Ann

Her er lidt lekture til formiddagskaffen:

http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/lagdsruller_-_en_vejledning

Er du forhindret i at tage på et landsarkiv, har du jo lov at spørge i DIS-gruppen *Hjælp til opslag*, om der er et godt menneske, der vil forbarme sig over dig.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ann Seiffert

Hej Hans

Tak for linket... jeg har dog købt en hel bog om emnet... men for mig virker det stadig meget kompliceret. ;D ;D

Jeg har skrevet i det forum for et stykke tid siden og fik beskeden at hun desværre ikke kigger i lægsruller, så jeg kunne desværre ikke få hjælp den vej... dog har jeg ikke spurgt om skifteprotokoller , men kunne forstille mig at det var lige så kompliceret... eller hvad tror du?.. har du nogensinde skulle finde et skifte?

tak;)

Ann
Ann Seiffert

Hans Poulsen



Hej Ann

"..hun desværre ikke kigger i lægsruller..".

Det står mig ikke helt klart, hvem *hun* er, men hvis du har bedt et medlem af medarbejderstaben på LA om at slå op i lægdsrullen, forbavser svaret mig ikke.

I *Hjælp til opslag* er det helt almindelige mennesker som dig og mig, der færdes, og gang på gang er der en medforsker, der lover at slå dette eller hint op ved næste besøg på et landsarkiv - så prøv én gang til. Helst inden sommeren for alvor sætter ind, for da er der mange hjerteløse genealoger, der svigter lægdsrullen.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ann Seiffert

Hej Hans

det er Bente Lindhart jeg har forhørt mig ved, hun hjælper rigtig mange, men jeg har naturligvis fuld forståelse for en begrænsning :-)

Kan man godt bare skrive en tråd i det forum om at hjælp ønskes?...

Ann
Ann Seiffert

Mette R Francke

#7
Hei

En Else Weber ankommer USA 22 feb, 1916. Siste bosted København. Alder 22 år.
En Johan Weber ankommer i aug 1922. Alder 18. ( Stemmer ikke helt med din Johan ). Siste opphold sted er bare oppgitt til Danmark.
Funnet på ellisisland.org


Mette
Mette R Francke

Hans Poulsen



Hej Ann


"..Kan man godt bare skrive en tråd i det forum om at hjælp ønskes?..."

Ja, det er formålet med den DIS-gruppe.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,6.0.html

Læs nogle tråde og se, hvordan de fleste belægger deres ord.

Sørg for en god overskrift - et rigtigt blikfang.


Held og lykke.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ann Seiffert

Hej Mette

den hjemmeside kender jeg ikke noget til... skal man betale for den?

Det med Else stemmer jo rigtig godt, står der noget om hvem hun rejser sammen med? ... hvor hun ankommer til? ... øhhh jeg har ikke lige prøvet dette før, men hvordan kommer man videre herfra?

Jeg har fundet Johan Weber i 1906 på sit eget politiregistrekort i København, den første adresse er sammen med moren og Else på Ryesgade 57 (den FT. jeg har fundet) men så flytter han åbenbart til Ryesgade 47... men Else og moren kan jeg stadig ikke finde... og nu hvor vi ved at Else flytter til USA i 1916... mangler jeg stadig 10 år!!!  :-\

jeg har lige fundet denne pige : Thora Julie Elise Louise Weber , 12-11-1893 , ... det der er så underligt er at hun bor på samme adresse som john (Ryesgade 47 sal 5.) bare først i 1908.... det der yderligere er underligt er at John Webers mostre hedder alle de navne hun hedder.. der er en der hedder Thora, en der hedder Julie og en der hedder Louise......

Else Weber har fødselsdag d. 12 / 11 1894 ----- og denne Thora Julie Elise Louise har d. 12 / 11 1893... jeg tror simpelhen vi har fat i en og samme person her ... hvad tror i ???
:P :P

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej igen

Der står i hendes politireg. blad at det er udtrukket d. 1 /5 1916.... så det passer jo med at hun tager til USA... dog siger du Mette at hun kommer derover d. 22 feb. ... så der er et par mdr. i forskel. ... var det normalt tror i ?

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

HURRA ;D ;D ;D ;D

jeg fandt Else Webers indrejse til USA og i den var der mange guldkorn:

Moren Emilie Weber (født: Seiffert) er taget der over sammen med Else. den de skal besøge .... hold fast ;) .... Christof Weber (altså johan christof Weber ) han står også som bror. ... derud over har Emilie en søster jeg ikke har kunne finde efter hendes tjenestetid.... hun står så som nærmeste slægning med navn og adresse  ;D ;D ;D ;D ... jeg kan bare ikke få armene ned igen!

der står dog et tal ud fra Else 3-207975 - 1/9/41 ... er der nogen der ved hvad det kan betyde?

TAkker så meget for jeres hjælp.... it is my happy day  ;D

Ann


Ann Seiffert

Mette R Francke

Hei

Så bra at du fant de.

Det siste nr kan være da hun fikk permanet opphold i USA.

En fjern slektning av meg ( min oldefars nevø ) har jeg funnet rettsdokumentet som viser at han er blitt amerikansk statsborger.

Du kan prøve www.footnote.org og se om du får noen treff på henne.
Jeg kan også sjekke når jeg kommer hjem til min pc.

Mette
Mette R Francke

Ann Seiffert

hej Mette

jeg har været inde og kigge, men får desværre ikke meget ud af det... nok mest fordi jeg bliver helt forvirret.

jeg vil være meget taknemlig hvis du er stærk derinde at tage et kig hvis du får tid :-)

TAkker

Ann
Ann Seiffert

Irene Merete Hansen

Hej Ann.
Thora Julie Else Louise Weber blev døbt og konfirmeret i Fredens kirke 12/4 1908. Hun blev født i Hellig Kors 12/11 1893.
FT 1906 er kun Emilie Weber samt hendes 2 børn. Hun er separeret.
Ft 1911 boede mor og datter i Ryesgade 47.3.

For os med aner i Randlev er Bente Feldballe, Kermit og Brejl uundværlige. Vi skylder dem tak.
Hilsen Irene Merete Hansen.

Ann Seiffert

Hej Irene

Super god information.... mange tak ;D

Nu kan jeg jo se at du nok har læst mit indlæg om hvem der leder hvad og hvor ;)... så jeg kan forstå du leder i Randlev... har du nogle specielle efternavne du kigger efter i det område?

Ann
Ann Seiffert

Irene Merete Hansen

Hej Ann.
Johan Christoph Vilhelm Weber(den yngre) blev født i Hillerød 21/2 1891(nr. 117), men blev først døbt
16/4 1905 i Fredens kirke.
Jeg blandede det lidt sammen. Vores aner Pedersen Skovsgaard stammer fra Randlev.
Hilsen Irene

Ann Seiffert

Hej Irene

når du nu skriver "vores" aner Skovgaard Pedersen fra Randlev.... Er det så fordi vi har skrevet sammen før?.... Undskyld hvis det er tilfældet( dårlig hukommelse)

Pedersen Skovgaard er jo mine aner fra Randlev!!

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej Irene

For ...Fa.... jeg er da hvis ikke helt vågen....  vi har jo snakket sammen før!!!! ... du sendte mig den smukke tegning.... du er endda også skrevt ind i min bog om de personer jeg skal kontakte hvis jeg finder yderliger oplysninger om denne slægt eller billeder du kunne bruge  ;D ;D

Jeg håber en dag at vi finder flere personer der har vores Skovgaard aner, hvor vi kan dele flere oplysninger og billeder.

:-)

Ann
Ann Seiffert