Jeg søger efter Jens Pedersen født den 23. februar 1811 i Østbirk sogn i Voer he

Startet af Svenn Chr. Trønning, 08 Dec 2017 - 10:35

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger efter Jens Pedersen født den 23. februar 1811 i Østbirk sogn i Voer herred, Skanderborg Amt og døbt den 28. april 1811 i Østbirk Kirke, Østbirk sogn i Voer herred, Skanderborg amt.
Han bliver Konfirmation: 1828 i Lundum Kirke, Lundum Sogn, Voer herred, Skanderborg Amt.

Derefter forsvinde han.

Hans fader er Peder Mikkelsen der dør 13. januar 1834 som enkemand efter sin 3. hustru Elise Catrine Michelsdatter der er død før 1834 i Lundum Sogn, Voer herred, Skanderborg Amt.
Jens Pedersens mor er Anne Jensdatter der dør i barselsseng den 25. juni 1818 i Lundum Sogn, Voer herred, Skanderborg Amt.

Faderen gifter sig igen den 04. februar 1819 i Lundum Kirke, Lundum Sogn, Voer herred, Skanderborg Amt.

Nogle der kender til Jens Pedersen efter 1840.
Jeg har søgt i FT Skanderborg Amt samt i de omliggende sogne omkring Lundum Sogn for at finde om han er blevet gift uden at finde ham.

Han optræder ikke som fadder til sine halvsøskende børn.

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Morten Nielsen

Følger vi Jens Pedersen gennem lægdsrullerne, ender vi i Skanderborg Amt, Hovedrulle 1848, lægd 36 Hansted, opslag 11, nr. 134. Heraf fremgår det, at han får afsked i 1850.

Hansted, afgang 1848, opslag 81, nr. 21: En Jens Pedersen, 37 år, tjenende i Hansted, afgår til Bygholm (formoder det er den i Skanderborg Klostersogn jvf. Krabsen).

Horsens Vor Frelsers sogn, tilgang 1849, opslag 95, nr. 3 fra oven: En Jens Pedersen, 37 år, tilgår fra Bygholm.
Bemærk nr. 4: Bodil Kirstine ?, 28 år, Jens Pedersens kone, tilgår fra Bygholm.

Kan det mon være dette par?:
Skanderborg, Nim, Horsens Købstad, Hestedam Aleen No 536, et Hus, 123, F5, FT-1850, C9812
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jens Pettersen     38     Gift            Dagleier og Husfad.      Lundum Sogn, Skandbg. Amt 
Kjerstine Nielsen     27     Gift            hans Kone      Vem Sogn, Ringkjøbing Amt 
Ane Pettersen     1     Ugift            Deres Barn      Horsens 

Venlig hilsen
Morten Nielsen


Svenn Chr. Trønning

Til Morten Nielsen.

Må jeg sige dig mange tak. Jeg har selv prøvet at følge ham i lægsrullen, MEN det bliver jeg ikke mester i der gik igen kluder for mig sa du skal have stor tak fra mig for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Morten Nielsen

Jens Pedersen indgår også i en af dine tidligere tråde. Husk at indsætte links til evt. tidligere tråde samt links til KBer og lign., og indsæt også gerne FTer, du måtte have fundet.

Venlig hilsen
Morten Nielsen