Hjælp til tydning af fødsel af Karen f.1728 i Korup

Startet af Kurt Arne Empacher, 27 Nov 2017 - 10:03

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Ønsker hjælp til tydning af Karens fødsel i 1728 i Korup sogn Odense,jeg vedhæfter KB det er på midten af siden

På forhånd tak
Kurt a Empacher
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17137847#179806,30494442
Hilsen
Kurt A Empacher

Karen Riberholdt

#1
Dom: 23 pt: Trinit blev Peder Knudsens Barn i Korup Christned
og kaldet Karen.
                           Test:
Knud Skræder  )   af Korup              Degnens Hustrue
Peder Kræmmer)                           Eln Boes datter
                                                     Karen Simons Dotter
                                                     Madtz Pedersens Hustrue
                                                     Kirsten Hans Datter
                                                                            alle af Korup
Mvh Karen

Kurt Arne Empacher

Tak Karen
Jeg regner med at det er hende selv om at ved hendes vielse er hendes efternavn Hansdatter men der står året 1728 i Korup og hun var den eneste der?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Karen Riberholdt

Måske ....  Men hvordan ved du, at hun bliver født 1728 i Korup?
Vh Karen

Kurt Arne Empacher

Hej Karen
En sted har jeg set 1728 og i Odensedatabasen står der 1729 og ved hendes død i 1812 er hun 82 år og så er det 1730 så jeg kiggede efter en Karen der!! Men det er det der Hansdatter jeg ikke kan få til at passe med en Peder Knudsen?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Karen Riberholdt

Hej Kurt
Ja, både ved begravelsen og i FT 1787 samt 1801 er hun født ca 1729 og er en Hansdatter.   Men hvorfra ved du, hun er født i Korup?  Ved trolovelsen opslag 473 står der bare:   'tien(er) begge Poul Hansen i Korup',  så ud fra dette notat kan man ikke slutte, hun også er født i sognet.  Poul Hansen kan være en bror, hun tjener hos, men i så fald behøver han jo heller ikke at være født der. Prøv at se om han er gift i Korup, måske står der noget om, hvor han er fra.
Mvh Karen

Kurt Arne Empacher

Hej Karen
Det er lidt fjollet at jeg fik lavet 2 tråde om dette,tak for dit svar i begge jeg har det lidt svært stadig med at tyde de bogstaver man brugte dengang men godt at der er nogen som dig der kan og hjælpe os andre ,så må jeg jo se at finde hende og hvor hun er født og få hendes forældre
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher