AO FT 1787 Nørholm sogn, Aalborg Amt

Startet af Connie Hammenshøj, 26 Apr 2011 - 08:47

Forrige emne - Næste emne

Connie Hammenshøj

Hej
Jeg er kørt fast i min søgen efter en af mine aner - Niels Foldager - jeg har til nu kun oplysninger om ham ved hans hustru Ane Pedersdatters død Jun 3 1856 (AO KB 1851-1872 Nibe,Hornum,Aalborg opslag 140)
"Død 3. Juni 1856 begravet 7. Juni 1856 Anne Pedersdatter født i Vokslev Sogn, Enke efter Niels Foldager og fattiglem, 82 år, død af alderdom og ????"
Måske har jeg fundet ham i en FT fra 1787 - ihvert fald er der en Niels Foldager som tjenestekarl her :
FT 1787 Nørholm sogn, Aalborg Amt opslag 9 ca midt på siden tjenstekarl, 14,  ugift intet under  kommentarer
og det eneste andet jeg finder i samme FT somer læsbart og måske lidt interessant er en anden foldager på 19 år
FT 1787 Nørholm sogn, Aalborg Amt opslag 3 nederst ???? Foldager ugift   ????????
Jeg håber lidt på at der i kommentarerne står noget om fødested eller lignende så jeg kan komme lidt videre efter ham - er der en venlig sjæl der kan forsøge at tyde dette for mig ?
mvh
Connie
Med venlig hilsen
Connie
www.hammenshoej.myheritage.com

Asger Berg

Hej Connie,

Først dette: Alderdom og Vattersot.

Mvh
Asger
Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Asger Berg

Hej igen,

Så FT 1787:

Peder Foldager, 19, Ugift, National Soldat og Indsidder.

Mvh
Asger
Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Connie Hammenshøj

Hej Asger
TAK for det - nu du siger det kan jeg da godt se der står Vattersot  :o
19 år og insidder - betyder det at han er flyttet hjemmefra og har egen bolig?  - indsidder betyder "lejer" ikke sandt ? Måske er det Nørholm jeg skal koncentrere mig om nu
TAAAK skal du have.............

mvh
Connie
Med venlig hilsen
Connie
www.hammenshoej.myheritage.com

Asger Berg

Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Anne Mortensen

Kunne være hans far el. familie ?

aalborg, Hornum, Nørholm, Nørholm Bye, , 51, FT-1787, A0678
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Michel Jensen 40  Ugift madfader huusmand og daglejer 
Christen Foldager 80   Enke(mand) mandens stiffader almisselem og inderste
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Connie Hammenshøj

Tak Anne
Jeg tror faktisk jeg er stødt på ham før men havde lige overset at der stod "stiffader" så nu vil jeg helt sikkert prøve om jeg kan komme lidt videre med ham - har også fundet en Niels Foldager mere (Family search) - den 13 mar 1712 får han en lille pige døbt Sophia Nielsen i Øster Hornum,  Aalborg og den 29 Mar 1925 samme steds får han (måske en anden Niels Foldager der er trods alt 13 år mellem de to dåber) en lille pige døbt Karen Nielsen - hun dør i 1727. SÅ nu mangler jeg bare tiden til at komme videre -  :P - det der dagjob synes at komme i vejen hele tiden  ;D

mange tak
Connie
Med venlig hilsen
Connie
www.hammenshoej.myheritage.com