Hvor finder jeg døde i Grenaa Gammelsogn 1766-1790

Startet af Gitte Jonassen, 10 Apr 2011 - 12:45

Forrige emne - Næste emne

Gitte Jonassen


I KB for Grenaa Gammelsogn 1766-1815 burde de stå, men døde starter ved opslag 189 med døde i 1790 ???

Kirkebogen før slutter med 1766, men jeg søger min 4X Tipoldefar Jens Sørensen Smed, som er død 22 juni 1768.
Kan nogen hjælpe mig?

Venlig hilsen
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

Bjarne Due Pedersen

Umiddelbart ser det ud til at der mangler sider i scanningen.
Opslag 189 er side 459 og det ser ud til at næste side er 472 ?
Hvis dette er korrekt, skal du nok på Landsarkivet i Viborg
Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk

Gitte Jonassen

 
Ja, desværre mangler der sider, men man kan håber på, de er anbragt forkert, og nogen ved , hvor man kan finde dem.
Der er jo temmelig langt fra til Viborg fra Sorø, hvor jeg bor.  :-\

Venlig hilsen
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

John Nielsen

Hej Gitte

Den er på AO's fejlliste.

Hilsen John Nielsen

Gitte Jonassen

Hej John

Det er dejligt at den allerede er på AO' fejlliste, så må man håbe den snart dukker op.

Mange tak for hjælpen
Venlig hilsen
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

Peter Kristiansen

Man kan håbe på, at siderne findes på mikrokortet - i så tilfælde behøver du kun at skulle København - både Landsarkivet og Rigsarkivet burde have dem.
M.v.h. Peter Kristiansen

Gitte Jonassen

Hej Peter

Er der ikke noget med at ved de gamle kirkebog, har man brugt mikrokortene, da det først blev lagt ud på AO?

Vi må se, hvad der sker, jeg har ikke nogen planer om en tur til København lige med det første ::)

Venlig hilsen
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

Eli Lothardt Dahl

Hej Gitte

Grenaa egnsarkiv har kopier af kirkebøgerne fra den gamle Grenaa kommune.

Næste gang jeg er på arkivet, skal jeg se efter.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Gitte Jonassen

Hej Eli

Du skal have tusind tak, det vil jeg sætte meget stor pris på.

Venlig hilsen
Gitte Jonassen
Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.

Eli Lothardt Dahl

Hej Gitte

Jeg har været på egnsarkivet i dag, men der var ikke meget hjælp at hente, idet der kun stod:

27. dito(Junÿ) Jens Sørensen Smed.

Ingen alder eller stedsbetegnelse.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Gitte Jonassen


Hej Eli

Det var godt en skam, det ikke gav lidt flere oplysninger, men jeg siger dig tusind tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Gitte

Medlem af DIS-Danmark.
Medlem af DIS Slagelse-Sorø

Besøg min hjemmeside www.gittejonassen.dk  Her finder du lidt om Familierne Barnucka, Bendix, Bruhns, Crone, Fritz, Dyrlund og Pind.