Udlagt banefader i 1869 Jacob Jensen, Billeskov - hvem var han?

Startet af Hanne Fisker, 09 Nov 2017 - 11:28

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Kære Forum

Sophie Jensen får den 13-09-1869 en datter Maren Kirstine Jensen, den udlagte barnefader er Ungkarl Jacob Jensen, Billeskov.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=179738#179738,30481531
Kerte, Båg, Odense: KB 1844-1887 opslag 138 nr. ?

Forældrene bliver ikke gift!

Hvem var Jacob Jensen? Kan han mon findes?

Jeg har på DDD søgt på %%% og stednavnet Billeskov i Odense Amt, Båg Herred - og fundet denne FT med en separeret Jacob Jensen kunne det mon være samme mand?

Navn:   Jakob Jensen   Køn:   M
Alder:   31   Civilstand:   Separeret
Stilling i husstanden:   Tjenestetyende   Fødested:   Rørup Sogn, Odense Amt
Kildehenvisning:   Optællingsliste 16 Side 2   trossamfund:   Lutheran
Kilde:   FT-1880   Husstands-/familienr:   176.13
Matrnr/adresse:   En Gaard
Sogn:   Kerte   Herred:   Baag
Amt:   Odense   Stednavn:   Billeskov
Indtastningsnr:   B2558   Løbenr.:   978
Samtlige personer i husstanden

Odense, Baag, Kerte, Billeskov, En Gaard, 176.13, FT-1880, B2558

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Julius Wedell Wedellsborg     71     Gift     Kammerherre, Baron          Huusby Sogn, Odense Amt 
Kristiane Wedel, født Buchvald     63     Gift     Fru Baronesse          Holsten 
Hans Rasmussen     40     Ugift     Avlskarl          Turup Sogn, Odense Amt 
Hans Cimon [Simon] Larsen     23     Ugift     Tjenestetyende          Kjerte Sogn, Odense Amt 
Jens Jørgen Jensen     20     Ugift     Tjenestetyende          Orte Sogn, Odense Amt 
Jakob Jensen     31     Separeret     Tjenestetyende          Rørup Sogn, Odense Amt 
Hans Eiler Rasmussen     20     Ugift     Tjenestetyende          Skjellerup Sogn, Svendborg Amt 
Anders Jensen     22     Ugift     Tjenestetyende          Rørup Sogn, Odense Amt 
Peder Jørgensen     63     Gift     Tjenestetyende          Husby Sogn, Odense Amt 
Jørgen Hansen     59     Gift     Tjenestetyende          Sandager Sogn, Odense Amt 
Lars Nielsen     33     Ugift     Tjenestetyende          Gelsted Sogn, Odense Amt 
Stine Hansen     27     Ugift     Tjenestetyende          Næstved, Præstø Amt 
Maren Hansen     26     Ugift     Tjenestetyende          Turup Sogn, Odense Amt 
Karen Marie Andersen     22     Ugift     Tjenestetyende          Gamtofte Sogn, Odense Amt 
Anne Kirstine Jensen     20     Ugift     Tjenestetyende          Rørup Sogn, Odense Amt 
Kathrine Jørgensen     35     Ugift     Stuepige          Dreslette Sogn, Odense Amt 
Nekuli [Nicole] Hansen     47     Ugift     Huus Jomfrue          Frue Landsogn 
Dorthe Hansen     24     Ugift     Meiersk          Huusby Sogn, Odense Amt 
Søren Nielsen     44     Ugift     Tjener          Gjelste Sogn, Odense Amt 
Jens Andersen Møller     68     Enkemand     Kudsk          Fjelsted Sogn, Odense Amt 
Peder Kristian Hansen     23     Ugift     Gartner          Marslev Sogn, Odense Amt 

Vh
Hanne Fisker


Jette Nielsen

#1
Hej Hanne

Her er en Hans Jacob Jensen Billeskov:

Afg.liste Kerte 1870 nr.36
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=179736&side=149

Har du prøvet lægdsrullen?

Mvh.
Jette Nielsen

Hanne Fisker

Hej Jette Nielsen

Jeg kigger på ham, men tror ikke det er ham.
Næ jeg har endnu ikke kigget i lægdsrullen men det vil jeg prøve, hvis jeg kan finde ud af hvor de ligger.

Tusind tak.

Vh
Hanne Fisker

Hanne Fisker

Hej igen

Nogen der kan hjælpe mig med de der lægdsruller? For jeg kan altså ikke hitte ud af det!

Vh
Hanne Fisker


Hanne Fisker

Hej Gitte

Tusind tak for hjælpen.

Hm, så jeg vist på bar bund igen.

VH
Hanne Fisker

Thestrup-Bjørn

Har du tjekket BEGGE kirkebøger i 1869?

Du har øjensynligt kun tjekket kontraministerialbogen (degnens eksemplar)

Jeg har erfaring for, at der i præstens eksemplar (hovedministerialbogen) kan stå en hel del mere om f.eks. udlagte barnefædre.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Inger Toudal

#7

Hans Jacob Jensen, 31 år, født i Kerte, var på Billeskov ved FT-1870: https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QL85-KQBT

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS21-R31L-1?i=1117&cc=2778656

Ankommet til Billeskov 1. nov. 1868: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17137819#179736,30481244 - nr. 4

Han er vel her:

Odense, Baag, Kerte, Nedermark, Et Huus, 51.10, FT-1880, B2558
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Jakob Jensen     40     Gift      Huusfader, Daglejer ved Agerbrug            Kjerte Sogn, Odense Amt
Mette Kathrine Jørgensen     39     Gift      Hans Kone            Husby Sogn, Odense Amt 
Maren Dorthe Jensen     8     Ugift      Deres Barn            Kjerte Sogn, Odense Amt 
Hansine Kathrine Jensen     6     Ugift      Deres Barn            Kjerte Sogn, Odense Amt 
Jens Peder Jensen     4     Ugift      Deres Barn            Kjerte Sogn, Odense Amt 
Jørgen Jensen     Under 1 Aar     Ugift      Deres Barn            Kjerte Sogn, Odense Amt  

PS: Hovedministerialbøgerne for Fyn og Jylland er ikke på AO.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Hanne Fisker

Hej igen.

Thestrup-Bjørn: Jeg tjekker normalt alle KB med samme år, men ikke denne gang, men jeg kan se at Inger har skrevet, at de ikke ligger på AO. Men tak for tipset, jeg har det nemlig med at glemme. ;-)

Inger: Det kunne se ud til at det alligevel var Jette der var på rette spor, bare underligt at man ikke har skrevet hans fulde navn i KB ved dåb og konfirmation..

Tusind tak til jer alle. Nu skal jeg så bare finde en måde at bekræfte det på. Nogen der ved om alimentationsager for Fyn kan findes på nettet? Måske findes der en mulighed for bekræftelse der..

Vh
Hanne Fisker