konfirmation Odense, Sct. Knud 1798-1814 opsl 643 nr. 4

Startet af Ole Bjørn Andersen, 25 Apr 2011 - 08:44

Forrige emne - Næste emne

Ole Bjørn Andersen

Jeg beder om hjælp til tydning af optegnelsen under forældre for konfirmation i 1806 af Jørgen Hansen i omhandlede kirkebog Sct. Knud, Odense 1798-1814 opslag 643 nr. 4

mvh

Ole

Asger Berg

Hej Ole,

Jeg ser det som.

Hos Grubbe* paa
Klubben

* Første bogstav kan jeg være i tvivl om.

Mvh
Asger

Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Ole Bjørn Andersen

mange tak Asger

Hvad mon det betyder  :) Klubben ???

mvh Ole

Alice Oppenheim

Jørgen har nået konfirmationsalderen & læreårene Han er hjemmefra og måske hos sin Mester?

Hvad blev Jørgen senere i livet?

Ole Bjørn Andersen

Hej Alice

Mit problem med min ane Jørgen Hansen fra Odense er, at jeg ikke kan finde hans fødsel. Derfor kunne det måske være ham jeg har fundet her med en konfirmation, men ved det ikke.

Min Jørgen Hansen er født ca. 1792, men hvor ??. Han lever sammen med en kvinde Karen Jacobsdatter i Odense og får indtil 1834, hvor han dør 2 børn. Jeg ved sådan set ret meget om ham, at han bor i Ejby Sluse da han dør 26. april 1834, at han var Dragon ved 3th Eskadron ved sønnen Rasmus's fødsel den 6. juli 1826 i Sct. Knds sogns i Odense, men at finde hans fødsel er indtil videre for mig en umulighed.
Tror jeg har ledt efter den - sådan on and off - de sidste 10 år.

Indtil sin død ernærende han sig som daglejer så han har næppe en håndværksmæssig uddannelse.

Men han kan jo selvfølgelig godt bo hos en, der hedder Grubbe.

Men tak for dit svar.

mvh Ole

Asger Berg

Hej igen,

Den pågældende Grubbe kunne være denne Grube (med ét b) ved FT 1801 (i DDD) i Odense købstad, men det hjælper dig måske ikke meget mht. din anes herkomst:

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kiøbstad, Skulkenborg og Ramsherred, 527, FT-1801, B9037
...
Ditlef Grube Mørch 43  Gift huusbonde vagtmester 
Anna Cathrine 31  Gift hans kone

Mvh
Asger
Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Ole Bjørn Andersen

Hej Asger

Tak for dit tilbud. Jeg må forske lidt i det.
Kan se Grub(b)e er vagtmester !! Kan han må være det et eller andet sted, der kaldes "Klubben".

Jeg må se om det kan bruges til et eller andet

mvh Ole