Anders Jørgensen lægdsrulle?

Startet af Dorthe støjer Jørgensen , 21 Okt 2017 - 11:54

Forrige emne - Næste emne

Dorthe støjer Jørgensen

Hej
Nu spørger jeg igen.
Jeg mangler at finde Anders Jørgensen f 24/4-1827 i kippinge, Falster død.
Jeg har fundet ham (med hjælp) i ft i 1870 i Nørre Vedby, Falster https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS21-R3NK-D.jpg?ctx=CrxCtxPublicAccess&header=Content-Disposition&headerValue=attachment%3B%20filename%3Drecord-image_3Q9M-CS21-R3NK-D.jpg

og det er det seneste jeg har ham. Jeg har hans fødsel, vielse i 1857 med Kirsten/ Kjersten Clausen. Jeg har ham i nogle ft fx 1860 i Haderslev. https://www.myheritage.dk/research/collection-10194/danmarks-folketaelling-1860?itemId=2964310-&groupId=6ca86462d093232e178fcc1b5e808878&action=showRecord&recordTitle=Anders+Clausen#fullscreen

Jeg har derfor tænkt på, om jeg måske kunne finde ham i lægdsrullerne, men jeg har ingen erfaring med disse og har måske derfor ledt forgæves. Jeg håber derfor at en herinde igen vil hjælpe mig videre.

Tak fordi du læste med og jeg håber du kan og vil hjælpe mig
Venlig hilsen
Dorthe

John Damm Sørensen

#1
Hej Dorthe,

Det nytter ikke noget at linke til MyHeritage-sider. For selv om firmaet bag i den grad snylter på blandt andet dette forums frivillige og helt gratis indsats, er det udelukkende folk, der betaler for dette genbrug, som har adgang.

Her er link til FT1870 Nørre Vedby, som kan
læses af alle.

Hans er nu fyldt 43 år, hvorfor han er slettet af lægdsrullen:
1869-1912 17/18 år (Det år, den værnepligtige fyldte 18 år)  38 år (slettes)
           


Hilsen
John

Dorthe støjer Jørgensen

#2
Hej John

Tak for information. Det var en god pointe. Det vil jeg huske næste gang.

Ok jeg vidste heller ikke det med alderen. Men det vil sige at han burde kunne findes mellem 1860, hvor han er i Haderslev og 1865, hvor jeg heller ikke ved hvor han opholder sig?

Venlig hilsen
Dorthe

Dorthe støjer Jørgensen

Glemte at skrive at Anders var ridende gendarm, ved brylluppet i 1857, hvor han var udstationeret på Tystrupgård. Ved ikke om den oplysning kan bruges til noget?