Ane Katrine Jakobsen f Nees sogn 1875

Startet af Bente Lorentzen, 23 Apr 2011 - 12:26

Forrige emne - Næste emne

Bente Lorentzen

Hej
Håber på lidt hjælp.
Det drejer sig om Ane Katrine Jakobsen´s aner, Ane er født 7 jan 1875 Nees sogn,opslag 25, hendes mor, Ane Katrine Pedersen, Jørgensgaardhus,Nees, hun er i en folketælling, Nees 1880 opslag 52, men nu som Ane Katrine Skydsgaard, med 3 børn også Jørgensgaardhus,(hvor er faderen Jens Peder Jakobsen) hendes (A.K.S) fødsel har jeg fundet i Vemb 1833-1868 opslag 21,( forældrenes stilling,bosted, samt faddere er jeg i tvivl om) men ved sin død 6 april 1880 står hun nu igen som A.K.Pedersen, Jørgensgaardhus, opslag 96, er lidt i tvivl om det nu er den samme person, er der nogen der har et godt bud.

Mvh.
Bente

Bent Mortensen

Hej Bente
Du finder deres vielse i Vemb kirkebog 1833-1868 opsl 52

de er viet 12 nov. 1865
og hun heder Pedersen det ser du også under fødsel for børnene
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Bent Mortensen

du finder dem også i FT 1870
Han er født i Tørring

Husstand: Ringkøbing, Skodborg, Nees, 1870, 11, Skalstrup, Jørgensgaardhuus

Løbenr i indtastning, Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i husstanden, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Kildestednavn, Trossamfund, Kommentar, Handicaps, FTår

51, Jens Peder Jacobsen, 43, M, Gift, Huusfader, Jordbruger og dagleier, 11, Jørgensgaardhuus, Tørring Sogn, Ringk. Amt, Skalstrup, Evangelisk Luthersk, , , FT-1870
52, Ane Katrine Skytsgaard Pedersen, 31, K, Gift, Huusmoder, , 11, Jørgensgaardhuus, Vemb Sogn, Ringk. Amt, Skalstrup, Evangelisk Luthersk, , , FT-1870
53, Johanne Pedersen, 7, K, Ugift, Børn, , 11, Jørgensgaardhuus, Vemb Sogn, Ringk. Amt, Skalstrup, Evangelisk Luthersk, , , FT-1870
54, Johanne Marie Jacobsen, 3, K, Ugift, Børn, , 11, Jørgensgaardhuus, Nees, Skalstrup, Evangelisk Luthersk, , , FT-1870
55, Kristiane Jacobsen, Under 1 aar, K, Ugift, Børn, , 11, Jørgensgaardhuus, Nees, Skalstrup, Evangelisk Luthersk, , , FT-1870
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Bente Lorentzen

Tak for svaret. men er Ane K.Pedersen den samme som Ane K.P.Skydsgaard og datteren Johanne Pedersen er hun mon et uægte barn (har ikke kunne finde hendes fødsel) de andre børn hedder Jakobsen til efternavn.

Hilsen
Bente

Bent Mortensen

Hej Bente
nej hun er ikke uægte
hun er født 26 nov. 1838
Vemb kirkebog 1833-1868 opslg. 26 nr 4 med navnet Skytsgaard da hendes far heder Peder komme navnet Pedersen ind i billedet
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Bente Lorentzen

Hej Bent.
Tak for din hjælp, jeg har nu fundet datteren Johanne Pedersen s fødsel i Vemb 1862 opslag 32, her hedder hun så Jensen til efternavn, men her hedder faderen Niels Peder Jakobsen af Tørring,  ???  måske Jens Peder Jakobsens bror, men der står at Johanne er uægte, det må vist lige undersøges.
mht. navnet Skydsgaard(Skytsgaard) så har jeg fået det på plads.

Hilsen Bente