Birthe Kirstine Tøgersdatter og Anders Jacobsen

Startet af Else Jensen, 05 Okt 2017 - 18:43

Forrige emne - Næste emne

Else Jensen

Hej jeg sidder her og er ved at renskrive mine notater. Men nu er jeg støt på et problem. som jeg simpelhen ikke kan få til at passe.Det drejer sig om Birthe Kirstine Jacobsen født Tøgersdatter. Hun skulle være født den 17 november 1800, Så er det at jeg har fundet en der hedder Birthe Kan ikke læse resten, som  hun skulle være død den 7 juli 1882 hvor der står at hun er 77 år. Denne kvinde var gift med Anders Jacobsen som også den kvinde jeg søger var.  burde være 82 år i 1882. Jeg har fundet det i Hovedbogen Gørløse Sogn 1876-1887 Opslag 59 nr 2
Håber der sidder nogen med viden omkring denne kvinde
Hilsen Else Jensen

Mike Lyng

Det er en Birthe Hansdatter, du har fundet.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=150715#150715,24996620


Jeg kan godt huske, Birthe Kirstines død volder problemer. Hendes søster Kirsten er min ane.

mvh
mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Mette R Francke

#2
Hei

Berthe Kirstine Tøgersdat

Danske kirkebøker 1813-1919
Født/Døpt:   21. des 1800 - Gandløse
Konfirmasjon:   Mellom 1813 og 1829 - Slagslunde, Frederiksborg, Denmark
Far:   Peder Vind


Birte Kirstine Togersdt
1860 folketelling Danmark
Født:   Ca. 1799
Bosted:   1. feb 1860 - Jørlunde, Lynge Frederiksborg, Frederiksborg, Denmark


Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Hjørlunde, Huus, 26 [25F2], FT-1870, C1892

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Børte Marie Larsen     48     Enke     Moder          Hjørlunde 
Oline Pertrine Nielsen     8     Ugift     hendes Barn          Hjørlunde 
Birte Kirstine Tøkersen     72     Enke     Moder          Slagslunde, Gandløse 
   


Mette
Mette R Francke

Else Jensen

Ja Mike. Vi to har skrevet sammen her før. Tak for at du giver mig ret i at det er den forkerte Birthe jeg her har fat i.
Og Mette jeg tror også at det er den forkerte Birthe du her har fundet, for den Birthe jeg har i mine aner hendes far hed Tøger Hansen.
Det er bare simpelhen ikke nemt at finde hendes død. har nu prøvet i snart mange år.
Ved i om man kan få oplysninger på Borgerservice. mod betaling?
Men i skal begge to havde tusind tak for at i ville hjælpe mig.
Hilsen Else Jensen

Mike Lyng

#4
Hej Else

Mette har den rigtige Birthe Kirstine. Jeg har hende også registreret som konfirmeret i Slagslunde, men ikke med Peder Vind som fader. Peder er nævnt som husbond.

Hendes datter Ane Kirstine Andersdatter flytter til København. Måske skal Birthe Kirstines begravelse findes der.


mvh
mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Mike Lyng

Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Else Jensen

Tak Mike. Hvor har du fundet Ane Kirstine Andersdatter at hun rejste til København. For det er jo mange steder i København.Hvor omkring tror du jeg skal lede? ved du også det?
Så vil jeg samtidig sige til Mette Tak for hjælpen, men jeg blev forvirret da faderens navn ikke passede.

Mike Lyng

I min database har jeg dette om datteren Ane Kirstine Andersdatter.


Uægte søn Carl Andersen, f. 12. april 1753, Jørlunde. Fader: Artillerist Carl Johansen.

21. januar 1854. Afgang fra Jørlunde til København.

31. oktober 1858. Gift med Jens Peter Hansen. Gift et sted i København.

6. juni 1859. Ankommen til Jørlunde fra København med mand og barn.

Folketælling 1860. Skenkelsø, Jørlunde Sogn.

11. november 1863 rejser hun fra Jørlunde Sogn til København med mand og sønnen Carl.

6. oktober 1870. Gift med Frederik Adolph Berg, Vor Frelser Kirke, København

Folketælling 1870. Dronningensgade 14, København med manden Frederik Adolph Berg.

Folketælling 1880. Dronningensgade 12. København med manden Frederik Adolph Berg.

Politiets registerblade:
1. november 1893 er adressen Istedgade 11
1. maj 1895 Gasværksgade 19. (Her er der fejl i Anes fødselsdato)

Og så har jeg en adresse på Lille Istedgade 5 B. Hvor jeg har den fra husker jeg ikke, og kilde er ikke noteret.

Til- og afgang er fundet i Jørlundes kirkebøger.


mvh
mike




Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Else Jensen

Mange tak Mike, nu vil jeg prøve at gennemgå alt det du her har sendt mig. tak for Hilsen Else