Ægteparret Jens Andersen og Elin Catrine Sørensdatter gift Ø.Hassing, Kær Herre,

Startet af Marianne Christensen, 19 Apr 2011 - 21:58

Forrige emne - Næste emne

Marianne Christensen

Jeg kan ikke finde dødsdato på jens og Catrine.
Jens er født i Ø. Hassing i 1770 og Elin Catrine født i V. Hassing i 1770. De får pigerne Maléne i 1809 og Ane Kirstine i 1812 i Ø. Hassing sogn.Pigerne er ikke Konfirmeret i Ø. Hassing. Hvor blev der af dem? Malene vender tilbage og bliver gift i Ø. Hassing sogn i 1835 der er Jens ikke Forlover.
Med Venlig Hilsen Marianne Christensen.

Hans Poulsen



Hej Marianne

Malene fik forhåbentlig børn.

- Var Malenes søster Ane Kirstine en af fadderne til disse børn?
- Var Ane Kirstine da gift? Hvornår? Hvor? Hvem var forlover ved hendes vielse?
- Fik Jens og Catrine andre børn end Malene og Ane Kirstine?

Venlig hilsen
Hans


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ole Munk

Hej Marianne

Har du tjekket om de ikke skulle være konfirmeret i Vester Hassing sogn? Det var samme præst og så vidt jeg husker var det lidt tilfældigt, hvor de blev konfirmeret.

mvh Ole

Marianne Christensen

Hej Hans og Ole.
Tusind tak for jeres svar.
Malene får mange børn Fader til disse børn er moster og onkel til Catrine og Catrines stedfader + venner af forældrene.
Jens er fader til Catrines søster barn i 1815 så da lever han.
Forlover til Jens of Katrines bryllup er Jens bror Ove som derefter også er forsvunden sporgsløs samt en tjenstekarl ved Catrines Mor.
Ane kirstine dør sandsynligvis som ung da Malenes anden datter er opkaldt efter hende. Jeg kan ikke finde dødsdato på hende i kirkebogen.
Jens og catrine får ikke andre børn end disse to piger.
Jeg har tjekket konfirmation i V. Hassing kirkebog, jeg kender til de sognes indblanding i hinanden.
Jens´far Anders Anders dør i 1804 i følge Langtholt Godsarkiv skifteprotokol men han er ikke indskrevet i kirkebogen. Er der nogen der kan give en forklaring på dette?
Kan familen være begravet hjemme på gården uden der er indført noget i kirkebogen?
Med Venlig Hilsen Marianne Christensen.