Uddannet som Murer

Startet af Kaja Voldbæk, 07 Sep 2017 - 08:10

Forrige emne - Næste emne

Kaja Voldbæk

Hi - jeg leder efter min far i FT 1916 og 1921. Hans navn er Carl Ejnar Johansen, f/ 24 August 1900 i Herlufsholm. Han var uddannet som Murer. Findes der et Murerlaug, hvor jeg kan søge efter ham? Jeg har prøvet lægdsruller, men heller ikke her haft held. Hans far Peter Johan Martin Johansen bor i 1921 og 1925 Østergade 19, i Næstved. Min far er ikke anmeldt som boende der i 1921. Håber på en henvisning enten til Lægdsrullen eller til eventuelt hvordan man kan bruge murerfaget - på forhånd tak, Kaja
PS: I 1925 bor Carl Ejnar Johansen med sin familie i Østergade 19 - det er kun 1916 og 1921 jeg ikke kan finde ham.

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Kaja Voldbæk

Hello - mange tusind tak - ja. det er min far. Jeg havde ganske vist hørt rygter om at min far var i landbrugslære, fordi han ikke vidste hvad han ville!!!!Men det skulle være senere, da han mødte min mor, som siges at have været på husholdningsskole - altså i 1921.
Så er det lidt mystisk hvornår han så har været i murerlære!!!!!Dengang tog det vel 4 år. Ganske vist var min farfar murermester, men alligevel.
Jeg har selv søgt på familysearch (og mit træ er der) men denne oplysning kom ikke frem. Hvad mon jeg har overset?
Jeg siger endnu engang tusind tak for hjælpen - min søster bliver glad - hun har også ledt i mange år - hilsen, Kaja