Nogen med kendskab til familienavnet Wehmon?

Startet af Rune Stjernholm, 22 Apr 2011 - 12:01

Forrige emne - Næste emne

Rune Stjernholm

Jeg er i mit slægtprojekt stødt på navnet 'Gunner Wehmon', hvis baggrund jeg søger oplysninger om. Eneste oplysning der gives om ham er, at han skal have været kunsthandler og gift med Anna Marie Stjernholm Meldgaard, hun født i 1919 i Kjeldbjerg ml. Skive og Viborg [AO, Vroue 1915-1925, opslag 49].

Hvornår de to blev gift, hvor de slog sig ned, og om de fik børn, har jeg pt. intet kendskab til. Dog synes det sikkert, at de begge er døde.

Om Gunner Wehmon var dansk eller måske norsk, svensk eller tysk, ved jeg ikke. Skulle nogen have kendskab til navnet, hører jeg derfor meget gerne om det.

Tak for enhver hjælp!
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Ruth Steenberg Rasmussen

Hej Rune

Hvis du søger på Stjenholm Meldgaard på Krak, får du kun en håndfuld med det efternavn.
Prøv at kontakte dem.

mvh
Ruth

Rune Stjernholm

Tak for forslaget, men er forsøgt... uden resultat  :-\
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Egon Sørensen

Hej Rune!

Hvad er kilden til at han skulle hedde Wehmon, og er det muligt at vi kan se den ved selvsyn.


Mvh.

Egon Sørensen

Rune Stjernholm

#4
Jeg har -i en bunke med gamle usammenhængende løsark med relation til Meldgaard-familien- fundet en maskinskrevet side, hvorpå står:

Anna Marie Stjernholm Meldgaard er født 7. maj 1919 og gift med:
Gunner Wehmon, kunsthandler


Hverken mere eller mindre.

Hvem der i sin tid har gjort notatet, fortæller papirerne ikke noget om. At der står 'Gunner Wehmon' er 100% sikkert. Men idet ingen idag synes at have nogen erindring om dem, kan det ikke udelukkes, at navnet måske er stavet forkert. Gunner hed måske i virkeligheden Gunnar, Wehmon skulle måske staves Wehrmon, Wehmond etc.  
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro