Om MyHeritage

Startet af Lene Larsen, 02 Sep 2017 - 12:23

Forrige emne - Næste emne

Lene Larsen

Min erfaring med MyHeritage er følgende.

For 2 år siden oprettede jeg en gratis hjemmeside i MyHeritage. Kort efter benyttede jeg deres tilbud om Premium ved at betale et éngangsbeløb, én gang for alle.

For en måned siden fik jeg at vide, at de havde prøvet at trække penge på mit kort for Premium abonnement men uden held, og at jeg skulle betale abonnement for Premium, ellers ville siden udløbe.

De havde åbenbart lavet Premium om til et abonnement, der skulle betales til hvert år.

Det var en køn besked at få efter alt det arbejde, jeg havde lagt på siden. Jeg kan ikke afvise, at de har sendt en eller anden besked om dette, som man ikke behøvede at svare på, hvis man samtykkede. Men det er ikke en sober fremgangsmåde efter min mening.

Når man laver så drastisk om på en aftale, kan man gøre det for nye brugere, der accepterer det, når de opretter siden.

Jeg prøvede at skrive det på deres facebook side, men her bliver alle indlæg censureret af teamet, og jeg kan ikke se mit indlæg er slået op.

Jeg har den overbevisning, at slægtsforskning er allemands eje, og ikke skal udnyttes comercielt af nogen.

MyHeritage udnytter allerede alle de slægtsoplysninger, som brugerne lægger ind.

Nu har jeg fundet et supergodt program, som er gratis, og som jeg ikke kendte før. Og det kan jeg kun anbefale, da det har en tiltalende politik og kan siges at være slægtsforskernes eget program. Det er nemt at arbejde med.


Det hedder: Ourtree.dk

Vipse


Vipse