Søger forældre til Peder Pedersen Harbo/Harboe/Harbou f.1600-d.1690? i Thisted

Startet af Kurt Arne Empacher, 29 Maj 2016 - 16:22

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Er der en der kan hjælpe med forældre til Peder Pedersen Harbo/Harboe/Harbou f.1600-D.1690?
Der er mange er mange på nettet der har noget om ham ,men de er ikke ens i data om ham .er der en der har de rigtige vil det hjælpe mig videre med anerne han er min mange gange tipoldefar
På forhånd tak
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg løfter lige denne tråd,der er en på nettet der har forældrene som skulle være Peder Ottosen Harbou/Ingeborg Nielsdatter Skade og derfra bagud i deres slægter,men det er taget fra My Heritage Så den tror jeg ikke på kan passe,der er vist flere der hedder Peder Pedersen Harboe og jeg har set at min også skulle hedde Tækker/Tæcker
Er der en der kan hjælpe mig med nogle rigtige forældre ,vi er jo rigtig langt tilbage hvor der sikkert ikke står noget skrevet ned
På forhånd tak
Venlig hilsen
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Det kan nok ikke lade sig gøre at finde noget om hans forældre,der er jo mange slægter med navnet Harbo/Harboe/ Harbou,men jeg fatter ikke dem som bare labber data fra Geni & My Heritage uden at kontrolerer data men føjer dem til deres Slægtstræ og ud på nettet,Forstår de ikke spild at tid,jeg havde skrevet til en for at høre om det passede det han havde fundet ,han skrev tilbage at det var taget fra My Heritage og han havde ikke undesøgt det Øv
Venlig hilsen
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne tråd i håb om der er kommet nye til der kender til denne Peter og hans slægt?
På forhånd tak
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Løfter lige denne tråd i håb om at der er en der ved noget om disse personer
Vh
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Åbner lige denne tråd i håb om at der er en der har noget,den var kommet lidt langt væk på grund af ferie
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Grethe Søndergaard

Hej:
Mon det er ham, der dør her:
Hillerslev s og h, Thisted amt
1690 Hillerslev 1609 Peder Pedersen Horrebow 1690, 81 aar, i Hillerslev By 196.
1688 Hillerslev 1626 Maren Nielsdatter 1688, 62 aar, Niels Horrebow og Maren Nielsdatter 194.(måske hans kone?)
Sognets kirkebog starter i 1680, så det bliver nok lidt svært, at komme længere tilbage.
Mvh
Anne Grethe Søndergaard

Kurt Arne Empacher

Hej Anne Det kunne det godt være,jeg har prøvet at se den kirkebog du har set det i ,men jeg er ikke så dygtig til skriften ,jeg kan ikke finde ham der , jeg har hans data fra andre der har ham i deres slægt,og ifølge dem hed hans kone Birgitte Poulsdatter .Me du skal have en stor tak for det du har fundet
Venlig Hilsen
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Grethe Søndergaard

Hej
Siden du skrev dit indlæg, er der kommet en dejlig hjælp, så kan man jo selv kontrollere i Kirkebogen: https://www.slaegtogdata.dk/kilder/afskrevne-kilder/thisted/hillerslev_kirkebog_1680-1787
Mvh
Anne Grethe

Kurt Arne Empacher

Hej Anne Tusinde tak for den medsendte kilde ,den har jeg ikke set før så den vil jeg lige gennemlæse for den originale kirkebog e rfor svær for mig
Mvh
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher