Asker Kristian Larsen, født 21/9 1916, Rigshospitalets Præsteembedes Sogn

Startet af Johnny Fribert Lauridsen, 21 Aug 2017 - 18:38

Forrige emne - Næste emne

Johnny Fribert Lauridsen

Kære alle,

Jeg har brug for lidt hjælp med 'koder' i kirkebøger for en person.
Det drejer sig om Asker Kristian Larsen, født 21. September 1916, og er
registreret i Rigshospitalets Præsteembedes Sogn i Københavns Amt.

Rigshospitalet. Kirkebog / Ministerialbog for Rigshospitalets Præsteembedes Sogn,
Staden København (amt), Danmark: 1916-1917 opslag 61.

Der er flere ting omkring dette entry som jeg ikke kan gennemskue.

1. Over navnet står koden 119413 - Hvad betyder den og kan jeg komme videre med viden om dette?

2. I forældre kolonnen står koden 122603 - Hvad betyder den og kan jeg komme videre med viden om dette?

Der står 18/5-95 i samme forældre kolonne - Det ved jeg er Dorthea Andrea Louise Larsen - som jo
så nok er hans mor.  Men, vi kan ikke se faderen, og så er der de der koder jeg kan se som jeg
spørger til!

Tydeligvis vil jeg gerne kunne finde mere viden om denne person!  Jeg har folketællinger for 1921, 1925, 1930,
men derefter kan jeg ikke finde mere om personen.  Er interesseret i både ham og hans mor efter 1930.
Starter derfor med at spørge ind til koderne i kirkebogen. 

PS. Dette er mit første forsøg på dette site.  Beklager hvis jeg ikke overholder regler som jeg måske ikke har
fået læst?

På forhånd tak
Johnny Fribert



Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Glemte lige at skrive at der står 1194B og 1226B (Afdeling B)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Johnny Fribert Lauridsen

TAK!  Jeg er meget imponeret.  Jeg er lidt novice, men jeg synes dette er rigtigt godt input.
Jeg får noget at se til i de kommende dage.  Tusind Tak!
Johnny Fribert


Johnny Fribert Lauridsen

Mange tak for hjælpen  Det hjalp mig en hel del videre og lærte mig en hel del om tydning
af koder i journalerne.  Føler mig dog stadig som novice :-)

Mit næste step er at følge Aksel Christian Larsen og hans Mor Dorthea Andrea Louise Larsen
efter November folketællingen 1930 hvor hun og sønnen (Dorthea og Aksel) bor sammen med Dortheas nye mand Marius Jensen (30/6-1896).
Aksel samt en ny datter Lillian (3/8-1924).  Der bor de alle 4 i Maglebylille / sokkelund,  i Tårnby, København.
Marius ved jeg en del om, da det var min oldefar (far til Lillian) og Lillian var min Mormor, datter af Dorthea.

Hvad der sker derefter med Dorthea og Aksel i perioden 1931-1936, ved jeg ikke.  Jeg kan ikke finde folketællinger
for tiden 1931-1936.  Men jeg fik engang at vide at Dorthea og Marius blev skilt i København
d. 14/12-1936.  Jeg kan dog ikke finde en S-J journal der passer på det.  Øv!  Så jeg har brug for et par ledetråde for
at lede videre i 1931-1936 perioden.  Der er nogle i familien der mente at Dorthea blev indlagt på et hospital
eller lignende (hun havde vist også været indlagt i en periode i 1914 på Bispebjerg, ved ikke hvorfor), men det har jeg ikke andet end nogle
gamle mundtlige beretninger om fra (nu afdøde) personer.

Og jeg ved heller ikke hvornår de forlod Maglebylille. Der var også et tip omkring at Marius og Lillian flyttede
til Lombardigade i København i 1933-1935, men det er også gamle mundtlige overleveringer som jeg ikke kan finde
beviser på (ingen folketællinger).

Nogle bud på hvordan jeg kan komme videre?

På forhånd tak
Johnny Fribert