Familier sat sammen i Magleby sogn 1682-1706 Langelands sønder

Startet af Finn Hansen, 18 Apr 2011 - 16:54

Forrige emne - Næste emne

Finn Hansen

Hej Alle

For de af jer, der forsker i Sydlangeland, har jeg nu publiceret og foreløbigt afsluttet mit arbejde på denne  bog http://www.fynhistorie.dk/node/29638 Den kan nu downloades på Historie Fyn hvor den gode Hans Nørgaard har været så flink at lægge den online i dag.


Næste kirkebog Magleby sogn 1707-1726 er færdig indtastet og jeg er i gang med at færdig gøre formateringen, hvorefter korrektur læsning bliver påbegyndt og slutteligt fejlretningen.

Den fortløbeenden kirkebog Magleby sogn 1727-1744 er allerede påbegyndt indtastet ligeså med den næste i rækken 1745-1789 hvilket bliver den sidste kirkebog jeg transskriberer, da jeg så har fuldendt hvad jeg havde sat mig for, da projektet blev startet.

Håber at I vil kunne få brug for resultatet af disse anstrengelser både historisk og slægtsforsknings relateret.

Venligst
Finn Hansen

Jacob Hejmdal Gren

Imponerende arbejde. Det skal nok blive til nytte.
VH Jacob

Kaj Arne Jørgensen

Et stort og flot stykke arbejde, som jeg med glæde vil studere nærmere !   
Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Finn Hansen

Hej Alle

Det glæder mig, at mit arbejde  bliver værdsat, jeg håbede også, at folk kunne finde nytte i dette projekt.

Jeg arbejder allerede på DEL 2. 1707-1726 som vil være en fortsættelse af DEL 1. - Der vil blive oprettet en "DEL #" for hver kirkebog frem til udgangen af 1789

Denne DEL 2 vil blive publiceret med rettelser og mangler, fra denne første udgave, når jeg engang bliver færdig og klar til det.

Resultatet skulle gerne ende op med en familiesammensætning fra 1682-1789, således kan folk der har lyst, søge fra hvor folketællingerne slutter 1787 tilbage til 1682 i Magleby sogn, Langelands sønder herred.

Hvornår det endelige resultat "DEL 4" forligger kan jeg ikke sige noget præcist om, da der nok vil gå endnu et par år før jeg når 1789.

Venligst
Finn Hansen

Finn Hansen

Hej Alle

Så er der dukket nyt op  i folderen på Fyn Historie omkring Magleby sogn på Langelands søndre herred.

Jeg har publiceret 3 bøger med navne på indbyggerne i sognet 1665 til 1701.

Måske er der noget at hente for enkelt eller flere af jer, der forsker i slægt eller historie i Magleby sogn på Langeland.

Jeg er nu blevet færdig med at indtaste 1727-1744 kirkebogen - Den forgående 1707-1726 er sendt til kontrol.

På grund af det elendige sommervejer, valgte jeg at gå lige på og hårdt på med indtastningen af 1727-1744 bogen og blev færdig med at indtaste den idag. Denne vil blive lagt på Fyn historie engang i løbet af vinteren, den forgående vil ligeså blive lagt online straks den er klar i løbet af vintern.

Der dukker også en speciel folkeskattemands tal op 1674 for samme sogn, denne mangler et par enkelt ord i kontrollen. så er den klar.

Hvornår DEL II og DEL III bliver klar, det ved jeg endnu ikke, da det tager rigtigt lang tid, at gå hver enkelt kirkebog minutiøst igennem, for at sammensætte familier med de rigtige medlemmer, men de bliver gjort færdig engang måske næste år.

Næste og afsluttende del kirkebogen 1745-1789 bliver startet når fingererne lige har fået et hvil, der er immervæk indtastet over en kvart million tegn i den seneste bog. ;-)

Når denne bog er tastet og kontrolleret bliver folk i den sat sammen til DEL IV som er den afsluttende del af projektet - dette forventes afsluttet engang måske næste vinter alt afhængig tid og mulighed for at arbejde.

Dukker der ældre arkiver op med navne på folk i sognet bliver de løbende indtastet og lagt online i samme folder efter aftale med Fyn historie.

Det skal siges, at alt materiale også afleveres, i CD-form, til Rudkøbing Byhistorisk arkiv samt arkivet som materialet vedrører Sydlangelands  arkiv i Bagenkop.

Alle indput ros, rettelser og kritik modtages både her og via e-mail.

Venligst
Finn Hansen

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Finn

Tusind tak - der var noget jeg kunne bruge om Amtskriver Nicolai Bech som bekræftede ting jeg var lidt usikker på

Elizabeth i Vermont (USA)

Finn Hansen

Hej Alle

Da fynhistorie.dk er midlertidig i problemer med plads, vælger jeg har lægge mine projekter online på min egen server end til fynhistorie.dk igen er klar.

Der er 8 bøger, som omhandler Magleby sogn, Langeland sønder herred

De 3 første kirkebøger er der - 1727-1744 er endnu ikke kontrollæst, så læs og brug den med omtanke.
Der er 3 Matrikel udtræk fra Magleby sogn.

Der er 1 speciel skattemands protokol.

Og Familier sat sammen i Magleby...

Serveren er under opbygning, så find dig i byggerod - det har jeg gjort i lang tid, så... måske der er en smule forståelse :-)

Venligst
Finn Hansen

Finn Hansen

Hej Alle

Hmmm der er ting i denne verden, der aldrig lader sig forandre - nemlig glemsomhed... :-)

Mon det ville være en hjælp, om jeg lagde et link?

En underside på min hjemmeside hedder "Langeland"

http://elgezira.dk/historie.html

Der finder I de bøger jeg beskriver ovenfor... øv det med hukommeren.

Venligst
Finn Hansen