Emma Vilhelmine Haagen.

Startet af Marianne Bøhmer Jensen, 17 Aug 2017 - 13:57

Forrige emne - Næste emne

Marianne Bøhmer Jensen

Hej.

Jeg har lige fundet min ane i Stadsarkivets nye forum for plejebørn i København.

Jeg vil meget gerne have hjælp til at tyde, hvad der står ud for nr. 54, Emma Haagen.

Håber på, at der er nogen, der kan hjælpe mig.

http://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=117&item=824143

Hilsen
Marianne ???

Sanne Andersen

Hej Marianne

Jeg kan desværre ikke tyde så meget men det ser ud som om hun er hos skomager Midjord i Borgergade 125 hvilket også er korrekt.

FT 1850 http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=115373&side=97

FT 1845:

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Borgergade 125,Forhuset,3.Sal tilhøire, 7, FT-1845, C4015

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Ole Pedersen Midjord     56     Gift          Skomagerfrimester     Færøerne 
Marie Johanne Midjord født Engelbreth     55     Gift          hans Kone,Jordemoder     Kjøbenhavn 
Laura Frederikke Midjord     24     Ugift          deres Barn     Kjøbenhavn 
Emma Sophie Marie Midjord     15               deres Barn     Kjøbenhavn 
Annine Petrine Jørgensen     11               deres Pleiebarn     Kjøbenhavn 
Emma Wilhelmine Haagen     10               deres Pleiebarn     Kjøbenhavn 
Caroline Wilhelmine Charlotte Fischer     2               deres Pleiebarn     Kjøbenhavn 
Camille Amalie Torp     26     Ugift          midlertidig logerende,men conditionerer ellers     Kjøbenhavn 
Et Udøbt Barn     1               hendes Søn     Kjøbenhavn


Marianne Bøhmer Jensen

Hej Sanne.

Tak for dit indlæg. :)

Mon der er nogen, der har mod på at hjælpe mig videre?

Jeg har til min skræk opdaget, at linket kun fører hen til Stadsarkivet. Resten af linket kan man måske selv kopiere! Det står der.
Man skal ind under plejebørn i København, så børn under tilsyn, konfirmerede piger 1850-1857, ops. 27/ 368. Det er nr. 54 og hun har nr. 1761, hvilket jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge til, måske et bud!

Håber på hjælp.¨

Hilsen
Marianne ???


Marianne Bøhmer Jensen

Hej Eva.

Tusind tak for dit link. ;)

Jeg ved ikke, hvordan du kunne få det frem, men måske kan det anspore nogen til at komme mig til undsætning, hvem ved!!

Hilsen
Marianne