Søger bortadopteret søster født 1973 på Sønderbro Hospital

Startet af Pernille Mosegaard, 13 Aug 2017 - 19:28

Forrige emne - Næste emne

Pernille Mosegaard

Søger hjælp til at finde min bortadopteret lille søster.
Vidste ikke hun eksisterede, før sidste år.
Det jeg ved er:
Født 1973 på Sønderbro Hospital, overført til neonetal på Rigshospitalet, grundet født 2mdr for tidligt.
Vores mor hedder: Helen Mosegaard ( pigenavn Andreasen )
Vores far hed: Tom Mosegaard ( død 1981 )
Vores storebror hedder: Henrik Troels Mosegaard

Har søgt i diverse arkiver, Frelsens Hær, Ankestyrelsen og diverse grupper på Facebook, uden held.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

thorkild kanstrup jensen

Bemærk, at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke bør videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
Hvis du har brug for en sådan oplysning, så vær varsom og bed om svar i privat mail. Skulle sådanne oplysninger blive givet i et indlæg, vil det blive slettet.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Thestrup-Bjørn

#2
Hej Pernille!

Hvis du kender hendes fødenavn og nøjagtige fødselsdata, kan du prøve at få slået hende op i det landsdækkende cpr (gå eventuelt til dit eget Borgerservice)
- bed om at få alle hendes anførte adresser (og få eventuelt også navne på hendes eventuelle ægtefælle).

Det koster ca. kr. 75 - for eet opslag - uanset om det lykkes eller ej.


Hun findes i det digitale register, HVIS hun har nået voksenalderen og HVIS hun ikke har hemmelig adresse.

Du behøver ikke at bevise familieforholdene og behøver heller ikke at kende hendes cpr.nr. - desuden skal INGEN søge om tilladelse til et opslag i cpr. (der er fri adgang for alle).


- og husk: nævn ikke hendes navn her (hvis hun stadig er i live).
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Helle Jespersen

De fleste adoptioner er anonyme.
Det vil sige, at forældrene ikke ved hvor barnet kommer hen.

Min mand er adopteret i 1973, da han var 1 år gammel. Var i pleje først.
For at kunne få oplyst hvor han kommer fra, skulle HAN søge om agtindsigt via landsarkivet i Åbenrå (Han er født i Åbenrå).

Hans søskende kunne IKKE opsøge ham eller spore ham, netop da adoptionen var anonym.
Han har så her i efteråret selv søgt agtindsigt, og har også fået kontakt til sine biologiske søskende.
De har netop også bekræftet, at de løb panden mod muren da de forsøgte at finde ham. De kunne intet få oplyst.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Pernille Mosegaard

Har desværre hverken navn, fødselsdato eller noget.
Ved kun hun er født i 1973.

Hvis det er lukket land at finde en bort adopteret, så må jeg håbe på at enten hun eller nogle hun kender, ser at der bliver søgt efter hende. Og at hun selv henvender sig.

Helle Jespersen

Er desværre bange for det.
Men du kan jo via amtet/lokalarkivet i det område hun er født, undersøge om adoptionen var anonym. Det skal være fra det område hvorfra adoptionen blev ført
Du kan indgive en ansøgning og så får du et svar derfra inden for 1-2 uger.

Spørgsmålet er så også, om hun selv ved, at hun er adopteret.
Min mand har altid vidst det, men det er jo mange der ikke ved, at de er adopteret.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.