Klim Frimeninghed

Startet af Theodor Hansen, 07 Jul 2017 - 22:54

Forrige emne - Næste emne

Theodor Hansen

Kære Alle

Hvis der i Klim KB ikke er dåber fra Klim Frimenighedskirke, er der nogle som så ved hvorhenne jeg kan finde disse? Deres fødsler er indført i Vust KB, men intet nævnt om faddere, dåbsdato m.m.

Tak.

TH

Peter Kristiansen

Der er barnedåbe i Frimenighedskirken noteret  Klim kirkebog- i hvertfald mellem 1910-20, hvor jeg tog et tjek.
M.v.h. Peter Kristiansen

Jørgen Bak Andersen

Et gæt:
En stor del af min slægt er og var tilsluttet Frimenigheden på Mors. De er alle registreret i kirkebøgerne for de sogne hvor de boede med dåb, bryllup og begravelser. Derimod ikke med konfirmationer. Ved dåb og bryllup savnes der ofte faddere og forlovere. Jeg går ud fra, at det hænger sammen med lovgivningen på området. Vielser kunne Morsø Frimenighed ikke foretage med juridisk gyldighed før omkring 1976, så de blev borgerlig viet. Disse vielser findes i hvert fald for Mors på nettet under Arkivalieronline.
Jeg kender ikke grunden til at kirkebøgerne for frimenighederne for Klim og på Mors ikke er afleveret til Rigsarkivet i Viborg og dermed heller ikke er tilgængelige på nettet.
Venlig hilsen
Jørgen Bak Andersen

Theodor Hansen

Kære Peter og Jørgen

Tak. Jeg kan godt finde nogle dåber og vielser, men ja det mangler faddere og forlovere.

mvh

TH

Bente Wanning

#4
Link til borgerlige vielser i Klim - vidner til vielser er nævnt i bøgerne -

https://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_alt_vis_navne.php?stil=2&navn=Klim+Giftefoged&sort=a&max=1



Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -