Johannes Emanuel Reinhardt Frey Jacobsen

Startet af Rie Reinhardt Jensen, 11 Jul 2017 - 21:55

Forrige emne - Næste emne

Rie Reinhardt Jensen

Hej alle sammen,

Jeg har fundet denne mand ved navn Johannes Emanuel Reinhardt Frey Jacobsen, født 16 marts 1894 på Frederiks Hospital i København.
Hans forældre hed Christian Vilhelm Ludvig Jacobsen og Ane Margrethe Reinhardt Frey.
Jeg fandt Johannes, mens jeg ledte efter på en anden slægtning og hans mor fangede min opmærksomhed.
Jeg er 110 procent sikker på at Ane Margrethe er en del af min farmors mors familie.
Men jeg har hende ikke p.t. på mit slægtstræ og vil gerne finde ud af, navnene på hendes forældre.

Indtil videre har jeg ikke selv kunne finde ud af det.
Jeg har dog fundet ud af at Johannes blev gift i 1915 med en Karla Marie Sofie Jørgensen, født 20 nov. 1891 i København.
Og at Johannes var Bryggeri-arbejdsmand.
Kan i hjælpe mig?

Vh. Rie



Inger Toudal

#3

Det kunne være denne:

København, København (Staden), Bille Brahes Vej, Frederiksberg, , 9, FT-1880, D3018
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Peter Julius Emanuel Reinhardt     29     Gift            Murersvend      Tyvelse Sogn, Præstø Amt  
Karen Marie Nielsen     34     Gift            Hans hustru      Sorø Amt  
Ane Margrethe Reinhardt     10     Ugift            Deres barn      Tyvelse Sogn, Præstø Amt

København, København (Staden), Kapelvej (Ulige numre), Udenby Klædebo, Kirkegaards Kvarter, Kapelvej 19 Matr. 875 B Forhus 3. Sal, 6, FT-1885, D3472
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Peter Reinhardt Frey     32     Gift      Husfader      Murersvend      Borup  
Marie Frey     39     Gift      Husmoder            Ringsted  
Magrete Reinhardt Frey     15     Ugift      Datter            Ringsted

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117802#154785,25835920 - nr. 2

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17224542#205356,38961624 - nr. 2

- datterens navn står ikke i kirkebøgerne. Hun kunne eventuelt være døbt andetsteds.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Mette R Francke

Hei

Funnet på myheritage

Peter Julius Emanuel Reinhardt

1855 folketelling Danmark
Født:   Ca. 1851
Bosted:   1. feb 1855 - Denmark
Søsken:   Else Margrethe Nagel, Dorthea Falkenberg Sophie Reinhardt, Johan Georg Thomas Reinhardt
Peter Julius Immanuel Reinhardt
Peter Julius Immanuel Reinhardt

Danske kirkebøker 1813-1919
Født/Døpt:   4. des 1850
Konfirmasjon:   13. apr 1865 - Valsølille, Sorø, Denmark
Foreldre:   Christian Reinhardt, Margrethe Nagel

Mette
Mette R Francke

Rie Reinhardt Jensen

Mange tak for hjælpen begge to, nu har jeg fundet ud af, hvor Johannes skal stå.  :)