Anna Rasmine Vilhelmine Larsen fra Fyn ?

Startet af Vibeke Stendorf Olsen, 15 Apr 2011 - 21:02

Forrige emne - Næste emne

Vibeke Stendorf Olsen

Jeg leder efter oplysninger om Anna Rasmine Vilhelmine Larsen.
Hun fik 4 børn med Gunner Kristian Rasmussen fra Nørre Sandager sogn, Skovby Herred, Odense amt i perioden 1936- 1943, Tove, Erling, Bent og Ingolf.
Anna havde to piger inden giftemålet med Gunnar K. Rasmussen, de hed Else og Ella.
Efter skilsmissen fra Gunnar k. Rasmussen, fik hun 6 børn med Ejvind, som muligvis hed Knudsen.
Hun ligger efter sigende begravet i Særslev, Skovby Herred, Odense Amt. Og skulle være død omkring 1987.

Jeg mangler Annas fødselsdata og informationer om hvor hun er født og hvem der var hendes forældre.
Hendes mor var muligvis af polsk afstamning.

I håb om at nogen her oplysninger der kan føre mig videre.
Vibeke Stendorf.
Med venlig hilsen
Vibeke Stendorf Olsen
Kolding
vs@cbg.dk

Bente Dahl Nielsen

Hej Vibeke

Har du haft kontakt til Særslev ? Hvis ikke så kontakt Kirkegårdsgartneren og spørg, om der er en gravsten, der vil du så kunne se en fødselsdato - formentlig.

Måske kan du også få flere oplysninger, det har jeg haft stor hjælp af andre steder.
Venlig hilsen
Bente Dahl Nielsen
Odense
Har aner på Skiveegnen, på Nordfyn, i Hjallese og i Åsum.

Kaj Larsen

Hej Vibeke

Her er Anna

Odense-Skovby-Vigerslev 1903-1912
opslag 102 # 10.
Og
Odense-Skovby-Særslev 1924-1941
opslag 97 # 13
opslag 107 # 23 September

Mvh
Kaj Larsen

Alice Oppenheim

Hendes familie findes så i FT-1911 for Vigerslev....


FT-1911, Odense, Vigerslev; opslag 121
Karl Larsen, 20/6-1883, gift, folkekirken, Veflinge, i sognet siden 1910, Husfader, arbejdsmand ved landbruget
Anna Larsen, 26/7-1889, gift, Katolik, Pollen, Østrig, i sognet siden 1910, Husmoder,
Karla Larsen, 20/3-1910, ugift, folkekirken, ........... barn


Heldigvis er KARLA — eller CARLA CHARLOTTE KRISTINE LARSEN — døbt i Vigerslev. Samme KB som søsteren ANNA, opslag 91.

Hér står at forældrene er LARS KARL INGEMANN LARSEN og Hustru ANNA HYRZKO.
De er viet i Romersk-Katolsk Kirke i Albanigade, Odense 16.januar 1910


mvh
Alice Oppenheim

Vibeke Stendorf Olsen

Mange tak til Bente, Kaj og Alice. Det var mange nyttige oplysninger og meget hurtigt. Det skal I have tak for.
Jeg bed i det sure æble og kørte til Odense og henslæbte en dejlig forårsdag før påske på arkivet for et finde oplysninger om Anna, det irriterede mig i den grad, at jeg ikke kunne komme videre. Så det var dejligt at få hul på bylden.

Og det undrer mig at I tre kunne finde dataen så hurtigt, når jeg ikke kunne.
Nu skal jeg igen til Odense for at finde Annas forældres vielse i den romersk-katolske kirke Skt. Albani i Odense.

Nå men det er jo charmen ved slægtsforskning.
venlig hilsen Vibeke Stendorf
Med venlig hilsen
Vibeke Stendorf Olsen
Kolding
vs@cbg.dk