Louis Charles Armand Poulsen født 12.12.1859 og døpt 15.04.1860 i København

Startet af Jo Eric von Koss, 13 Apr 2011 - 17:13

Forrige emne - Næste emne

Jo Eric von Koss

Er det noen som kan hjelpe meg med mer informasjon om ham. Hadde han ektefelle ? Når og hvor døde han ? Hadde han etterkommere ? Er det noen som har et fotografi av ham ? Jeg skal bruke disse opplysninger i et slektsprosjekt jeg for tiden holder på med. På forhånd takk for alle opplysninger som kan bringe meg videre.
Med vennlig hilsen
Jo Eric von Koss (Norge)

Irene Christoffersen

Hej
Louis Charles Armand Poulsen var født 14. (ikke den 12.) Dec 1859 i Sankt Paul København, AO opslag 32. Hans mor hed Julie Augusta Koss og far: Ludvig Frederik Paulsen, fotograf, de boede her 1859 i Axelgade 249. Du kan også finde han fødselsoplysninger i FamilySearch.

Håber dette har hjulpet dig lidt videre.

mvh
Irene Christoffersen
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Irene Christoffersen

Hej igen

Rettelse: det er Adelgade (ikke Axelsgade).

Irene Christoffersen
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Stina Kirkegaard Hansen

Kunne dette mon være ham?

København, København (Staden), Holsteinsgade (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Klædebo Kvarter, Holsteinsgade 4,matr.1461 Forhus 3.Sal, 10, FT-1885, D3587

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Louis Charles Poulin !! 26  Gift Husfader Forstiningefører [ Forretningsfører ] Kjøbenhavn
Henriette Sophie Poulin !! 20  Gift Husmoder  Kjøbenhavn
Louise Julie Poulin !! 1½  Ugift Barn  Kjøbenhavn
Drengebarn under 1 Aar   Barn  Kjøbenhavn
 
V.h.
Stina

Irene Christoffersen

Hej
Du finder dem også i : FT 1860, København, Sankt Annæ Vester Kvarter, del II, matrikel nr 249, opslag 104, hvor en søster på 3 år ligeledes figurerer.

mvh
Irene Christoffersen
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Eva Morfiadakis

Det finns redan en tråd gällande hans mor. Uppgifterna ur FT t ex är redan framplockade.

Eva M
Eva M

Irene Christoffersen

Hej Eva
Ja det ser jeg når jeg søger på navnet men ellers fremgår det jo ikke her.

mvh
Irene Christoffersen
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Jo Eric von Koss

Hei  Irene, Stina og Eva,
Dette var interessant. De 2 første fornavnene (Louis Charles) stemmer jo og etternavnet Poulsen er kanskje blitt noe "forfinet" til Poulin ? Han var jo født i 1859 så alderen på 26 år i 1885 stemmer jo også overens. I tillegg ser jeg at datteren har Julie som 2. fornavn og moren til Louis Charles het jo Julie Augusta. Det er derfor mye som tyder på at dette er riktig familie. Jeg har forsøkt på egen hånd å slå opp i de forskjellige danske kildene, men med dårlig resultat. De spør jo alltid om bydeler i København, gatenavn etc og det er det vanskelig for meg som nordmann å finne frem i. Er det noen av dere som kan hjelpe meg med å følge denne familen videre fra 1885 for å se om jeg får bekreftet at det er riktig familie og i tilfelle også finne ut hva barna heter og deres videre livsløp etc.
Mvh
Jo

Stina Kirkegaard Hansen

Det er dem. Deres lille søn (Louis Johan Frederik Poulsen) bliver døbt i 1884 (Skt. Jakob, 1878-1890, opslag 174), og her fremgår faderens navn tydeligt.
V.h.
Stina


Jo Eric von Koss

Supert, Stina ! Da vet vi at vi er på rett spor og vi har identifisert både hans kone, Henriette Sophie, født Vinkelmann og sønnen, Louis Johan Frederik Poulsen, født i København 29.09.1884 og at han senere (i 1909) hadde yrke som blikkenslager. Datteren deres, Louise Julie Poulsen vet vi foreløpig lite om bortsett fra at hun var født i København 1882/83.
Hvis du har mulighet til fortsatt å grave litt for meg i de danske kildene, så vil jeg være deg veldig takknemlig. Tenk om vi kunne finne den videre etterkommerslekten helt opp til idag !
Mvh
Jo  :)

Stina Kirkegaard Hansen

#11
Jeg ved ikke, om jeg kan bidrage med så meget mere, men i foklketællingen fra 1906 bor sønnen i Adelgade (opslag 150). I samme opgang bor der  i øvrigt også nogle "Winkelmanner". Bemærk at han tidligere har boet i Ringsted.
V.h.
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Henriette Sofie bor ved folketællingen i 1906 i Rævegade (opslag 3) og har giftet sig igen. Et af hendes børn hedder Olga Johanne Poulsen og er fra 1885, så her må også være tale om et af Louis Charles' børn.
Der er også et par registerblade på hende:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1901928&limitstart=0
(hvoraf det fremgår, at hun har boet på børnehjem)

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1815692&limitstart=0

V.h.
Stina

Irene Christoffersen

#13
Hej

Louis Charles Armand Poulsen dør 7. Juni 1890 i en alder af 30 år( Skt Paul døde 1883-1891, opslag 61) Der står en adresse i Adelgade 75 og andet som jeg ikke helt kan tyde.

mvh
Irene Christoffersen

PS I ft 1890, Adelgade 75  opslag 137 - finder du familien (I Winkelmanns ejendom) og her 4 børn ialt.

ds
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød