Hvor er min Far - død omkr. 1952 - Amager

Startet af John V. Christensen, 03 Jul 2017 - 09:30

Forrige emne - Næste emne

John V. Christensen

Hej Alle,
Jeg leder efter min Fars død i Kirkebøgerne, jeg har engang set det i en kirkebog, vistnok i Store Magleby på Amager. Ved han blev begravet enten i Dragør eller ST Magleby omkring 29 Dec 1952. Har faktisk ledt  i alle kirkebøger på Amager uden at kunne finde ham.

Min Far hed Knud Herluf Christensen, født 30-6-1922, i Holeby på Lolland, var tidligere Modstandsmand, og tog sit eget liv, som 30 Årig.

Jeg vil så gerne gense kirkebogen, og håber på hjælp fra jer Slægtsforskere.

På forhånd Tak.

mvh John V. Christensen.

Christian Grøndberg

Hej,

Det ser ikke ud til, at kirkebogen med døde i den nævnte periode er tilgængelig online i skrivende stund. Jeg finder kun fødte+viede.

arkivalielister.dis-danmark.dk

Med venlig hilsen
Christian

Helle Jespersen

Jeg har prøvet nogle af sognen også, og også prøvet via en google søgning. Kan se, at han indgår i en del slægtstræer, men jeg tror du kender dem. Ser i hvert fald ud til, at du er en del af dem også.
Men der er ikke yderligere info der heller.

Jeg fandt via DFS en optegnelse over din fødsel, og at du var noteret i Fredens sogn. Men heller ikke der fandt jeg ham.

Prøv evt. at kontakte kirken i Dragør og se om de kan hjælpe dig med et opslag i kirkebogen. Eller hvis du bor i nærheden, så tage et smut forbi
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Thestrup-Bjørn

Han ses IKKE død på det angivne tidspunkt i kirkebogen for Store Magleby

https://www.danishfamilysearch.dk/sogn670/churchbook/source22775/opslag4620872
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Stina Kirkegaard Hansen

I flg. Politikens e-arkiv begraves han fra Dragør.
Venlig hilsen
Stina

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Thestrup-Bjørn

En anden mulighed (som måske kan ske pr. telefon) er en henvendelse til KIRKEGÅRDSLEDEREN ved Dragør kirkegård.



v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

John V. Christensen

Tak til Alle der har prøvet at finde min Far i Kirkebøgerne.

mvh John V.Christensen

Verner Bentsen

#8
Hvis du kan vente til Stadsarkivet åbner igen ( er lukket i Juli ), kan du bede Bente om hjælp
Du skal bare lave en ny forespørgsel under "SVAR"

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,54213.1050.html

mvh Verner