skifte i Frederiksborg amt

Startet af Birte Wienecke, 11 Jun 2017 - 09:30

Forrige emne - Næste emne

Birte Wienecke

Jeg leder efter et dødsfald i Frederiksborg amt, sidst jeg havde Ane Jensdatter gift med Nilaus Christensen var ved deres søns dåb 12.04.1807 i Lille Lyngby. Så har jeg fundet dette ang. skifter og under Merløse står Nilaus Christenses hustru - 60   http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=141974&side=7
Hvordan kommer jeg videre???
Håber på lidt vejledning.
mvh Birte

Mike Lyng

Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Inge Hedal

Hej
Stednavnet er Meløse, Lille Lyngby sogn, Frederiksborg amt. Det er ikke Merløse.
Mvh. Inge

Mike Lyng



20. marts 1803 fæster Lars Andersen hus nr. 20 i Store Lyngby. Tidligere fæster Nilaus Christensen
Register til Frederiksborg Amtstue fæsteprotokol. IV 113

8. marts 1813
Nilaus Christensen fæster parcel af Mølleholmgård, Meløse. Tidligere fæster Frands Andersen
Register til Frederiksborg Amtstue fæsteprotokol. V 230

12. april 1823
Jens Pedersen fæster parcel af Mølleholmgård, Meløse. Tidligere fæster Nilaus Christensen
Register  til Frederiksborg Amtstue fæsteprotokol. VI 311

12. april 1823
Jens Pedersen fæster lod litr. F, Ebberholtsdam. Tidligere fæster Nilaus Christensen.
Register til Frederiksborg Amtstue fæsteprotokol. VI 888


Mølleholm kendes også som Mølleris.


mvh
mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Birte Wienecke

#4
Tak for al hjælpen og rettelsen. Og nu kan jeg konstatere at Ane er død før nov. 1829, men skiftet behøver vel ikke komme før han vil giftes igen? Jeg håber nu i kan hjælpe med hendes død og hans nye vielse med Sidse Pedersdatter. Jeg har ikke kunne finde dem i de nærmeste sogne.
mvh Birte

Mike Lyng

Frederiksborg, Strø, Alsønderup, Alsønderup, huus, 120, FT-1834, C7443

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Nilaus Christensen     64     Gift          hmd. parcelist, lever af sin lod      
Sidse Pedersdtr.     62     Gift          hans kone      
Christen Nilausen     26     Ugift          deres søn 



Sidse død 31. december 1857, Alsønderup
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=148043#148043,24449444

Nilaus død 18. marts 1842, Alsønderup
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=148043#148043,24449417


I mine notater har jeg datteren Maren Nilausdatter af Meløse, som 18. februar 1819 indskrives til ægteskab med ungkarl Rasmus Hansen af Freerslev.
Nilaus Christensen af Meløse er forlover.
Kirkebog Tjæreby 1709-1814. Opslagsnummer har jeg ikke noteret.
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Birte Wienecke

Ja tak, alt det har jeg også, men jeg mangler stadig Anes død og Nilaus bryllup med Sidse.
mvh Birte